Otkrijte kako uživati u omiljenoj grickalici Zekoslava Mrkve

Mrkva naribana povrće naribano začini peršin origano začinsko bilje shutterstock 169535441

Toliko smo navikli na nju da se doima (pre)običnom, no mrkva je gastronomska kraljica. Gotovo je sveprisutna u jelovniku, može se pripremiti na bezbroj načina jer se odlično kombinira s ostalim povrćem, voće, ribom, mesom, tjesteninom, žitaricama, začinima... Kako god poželite!

Mrkva je idealna za laganu, zdravu prehranu: niskokalorična je, a obiluje hranjivim tvarima. Među njima se osobito ističu karotenoidi (najpoznatiji je beta-karoten ili provitamin A koji mkrkvi daje narančastu boju), prirodni čuvari vida te srčanožilnog, dišnog i imunološkog sustava. Mrkva je bogata i vitaminima B, C, D, E i K te kalijem, magnezijem, pektinom...

Hrskav, slatkast, narančasti korijen - sirova mrkva jedna je od najboljih prirodnih grickalica jer jača zube i desni.

Kuhari kažu da s mrkvom jednostavno ne možete pogriješiti jer se dobro snalazi u svakom mogućem izdanju: salata, juha, varivo, umak, složenac, pire, kolač, marmelada, ukiseljena mrkva za zimnicu...

Okrepljujući sok

Sok od mrkve najslađi je povrtni sok. Okrepljujući sok “nabijen” je energijom i izvrstan je ako ga pijete samog, a može se miješati s bilo kojim drugim povrtnim i voćnim sokom. Vrlo je ukusna mješavina sokova mrkve i jabuke, a čisti mrkvin sok odlično možete začiniti s malo naribanog svježeg đumbira.

Sirup od mrkve liječi prehladu, kašalj, bronhitis, astmu - isprobajte ga!

Da biste očuvali što više hranjivih sastojaka, pri čišćenju nemojte mrkvu guliti ni jako strugati nego je samo dobro isperite pod tekućom vodom i(li) izribajte četkicom, a osobito su praktične rukavice za čišćenje povrća.

Lišće mrkve također je bogato vitaminima i jestivo, pa ga možete iskoristiti kao dodatak varivu.

Birajte čvrst korijen

Pri kupnji birajte čvrst, gladak korijen jarke boje. Izbjegavajte ispucanu, mekanu i mlohavu mrkvu uvenula lišća i tamne boje na gornjem dijelu korijena ispod lišća - to su znakovi da je izgubila svježinu. Mrkvu je najbolje čuvati u hladnjaku, u plastičnoj vrećici (prethodno uklonite lišće, ali nemojte mrkvu prati).

Malo masti za više vitamina A

Ako ćete mrkvu jesti sirovu, preporučuje se naribana, radi lakše probavljivosti. Kad pripremate mrkvu kao salatu ili varivo, poželjno je dodati malo ulja (npr. maslinovo) ili maslaca - istraživanja su pokazala da se karotenoisi (među kojima je provitamin A iz mrkve) lakše “oslobađaju” u spoju s mastima.

Dovoljno je pet minuta

Najbolji okus mrkva će imati ako je pripremite kuhanjem na pari, i to načinom al dente, da zadrži čvrstoću i kompaktnost. Narežete li mkrvu na kolutiće debljine 6-7 milimetara, bit će gotova već za 5 minuta. Kratkotrajnim kuhanjem na pari mrkva će zadržati intenzivnu boju i najveću moguću količni hranjivih tvari.

Vodič za zdravo kuhanje povrća - očuvajte hranjive tvari, okus i izgled!

I.V.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!