Pobijedite stres hranom

bademi

Zaspali ste, kasnite na posao, auto vam neće upaliti, a već ste na ledu. Vaši se klinci svađaju, hrpa nečistog rublja je sve veća, a vašeg je slobodnog vremena sve manje... Naoružajte se pravim namirnicama kojima ćete pobijediti svakodnevni stres.

Kada vas stres preuzme, posegnite za narančom. U psihofarmakološkom istraživanju, njemački su stručnjaci testirali 120 osoba i ustanovili kako su pod manji stresom bili ispitanici koji su konzumirali najmanje 3.000 miligrama vitamina C. Njihov se tlak brže vratio u normalu, jednako kao i razina hormona stresa kortizola.

Poznato je kako vitamin C osnažuje imunitet. Osim što pomaže u sprječavanju prehlade i trebao bi biti prvi na dnevnom popisu namirnica zimi, on čeliča naš imunitet i pomaže u borbi protiv proljetnog umora.

Iako je većini osoba pod stresom prva reakcija posegnuti za nečim slatkim i masnim, odlučite se za šaku badema, oraha ili pistacija. Orašasti su plodovi pravi rudnik omega-3 masnih kiselina, antioksidansa i vitamina E koji poboljšava imunitet i pomaže protiv stresa.

Bademi sadrže vitamin B i magnezij – poznate po svom protustresnom učinku. Samo četvrtina šalice oraha je izvor 90 posto dnevnih potreba omega-3 masnih kiselina koje štite srce tako da smanjuju upale koje vode do arteroskleroze i poboljšavaju omjer dobrog i lošeg kolesterola. Orasi sadrže arginin, esencijalni aminokiselinu koja smanjuje visoki tlak.

Također, šaka pistacija dnevno pomaže sniziti krvni tlak, a nezasićene masnoće dokazano pomažu sniziti loš kolesterol (LDL) i povećati dobar (HDL) koji štiti srce. Odaberite nezasoljene zelene grickalice.

Avokado sadrži velike količine kalija koji pomaže sniziti krvni tlak, a prema američkom Nacionalnom institutu za srce, pluća i krv, jedan od najboljih načina kontroliranja visokog tlaka je konzumirati dovoljno kalija. Samo polovica avokada sadrži 487 miligrama, više nego jedna banana. Avokado sadrži i nezasićene masti, koje podižu razinu dobrog kolesterola u krvi, te velike količine vitamina E koji štiti stanice od starenja. Ipak, avokado ne biste trebali jesti u prevelikim količinama zbog masti koje sadrži.

Tuna je namirnica koja čuva naše srce i krvne žile jer sadrži velike količine omega-3 masnih kiselina. Čak je i jedna konzerva tune dovoljna za pokrivanje tjedne potrebe omega-3 masnih kiselina. Ona je također dobar izvor proteina i mnogih nutrijenata.

Stres možete pobijediti i nasmiješiti mu se u lice ako svakodnevno konzumirate ove zvijezde nutricionizma, jednako kao i bobičasto voće, cjelovite žitarice, puretinu i tamnu čokoladu (s velikim udiom kakaa). Preskočite kolačiće, sladoled, čips, gazirana pića i gumene bombone, te umjesto njih radije izaberite zdrave namirnice koje će pomoći cijelom organizmu.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!