Pravilna prehrana može spriječiti depresiju!

salata, grcka salata, more, masline

Svjetska zdravstvena organizacija predviđa kako će depresija do 2020. godine postati jedan od najozbiljnijih zdravstvenih problema, ali i financijskih tereta. Zašto?

Većina ljudi konzumira namirnice bogate mastima, prženu, prerađenu i zaslađenu hranu. Studije pokazuju kako ovakva prehrana  povećava rizik od depresije. Kada ovakva stanja i raspoloženja nastanu, osoba se obično uputi liječniku koji propiše antidepresive. No i prehrana bogata voćem, povrćem i plodovima mora može učinkovito spriječiti depresiju.

Maslinovo uljeStudija, provedena između 1985. i 2004. godine i objavljena u časopisu British Journal of Psychiatry, tvrdi kako postoji veza između loše prehrane i depresije.  Zato je za sprječavanje depresivnih stanja potrebno pravilno se hraniti, jednako kao i potražiti liječničku pomoć.

Koja hrana doprinosi depresiji?

Hrana koju unosimo u sebe djeluje na nerutransmitere u mozgu, koji reguliraju ponašanje. Neurotransmiteri su usko povezani s raspoloženjem.  

Studije pokazuju da su dopamin, serotonin i norepinefrin, neurotransmiteri koji se najčešće vežu uz raspoloženje. Kada mozak proizvodi serotonin, osjećamo se sretno. Kada proizvodi dopamin ili norepinefrin, pozorniji smo i skloni razmišljati i regairati brže nego inače.

Prehrana bogata svježim voćem i povrćem povećava razinu tritofana u mogu, te time utječe na veću proizvodnu serotonina – ovo ima umirujući efekt.  S druge strane, hrana bogata proteinima promiče proizvodnju dopamina and norepinefrina - pa se osjećamo budnije i pozornije.

Brza, zašećerena, masna i prerađena hrana smanjuje razinu ovih hormona u mozgu i povećava stres i napetosti. 

Mediteranska dijeta pomaže!

Mediteranska prehrana pozitivno utječe na zdravlje, smanjuje rizik od bolesti i pomaže u održavanju vitke figure. Temelji se na sljedećim namirnicama i pravilima:

  • RibaVisok unos monozasićenih (i zasićenih) masnih kiselina
  • Visok unos grahorica
  • Puno voća i orašastih proizvoda
  • Puno žitarica
  • Visok unos povrća
  • Visok unos ribe
  • Umjereno konzumiranje alkohola
  • Umjereno konzumiranje mliječnih proizvoda
  • Smanjen unos mesa


D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!