Promjene navika za zdravo srce

srce, ekg, otkucaj srca

Bolesti srca uzimaju sve više i više života, usprkos činjenici što se 90 posto srčanih oboljenja može spriječiti.

Zdrava i uravnotežena prehrana zahtjeva puno odricanja, ali ako usporedite bolesti koje možete dobiti krivim odabirom hrane, prva se opcija čini lakšom. Dijabetes, visoki krvni tlak i srčane bolesti posljedice su s kojim se suočava veliki dio svjetske populacije. Učinite nešto za sebe i očuvajte svoje srce mladim.

Izbjegavajte:

  • dodavanje soli u hranu jer ona povisuje krvni tlak.
  • pretjeranu konzumaciju alkohola koja povećava rizik od srčanih bolesti. Jedna čaša crnog vina dnevno preporučena je količina za žene, dok muškarci mogu popiti i dvije čaše.
  • hranu bogatu zasićenim masnoćama bilo životinjskog ili biljnog porijekla, kao što je maslac, sir, vrhnje, margarin i masno crveno meso koje povisuje loš kolesterol.
  • slatkiše i prerađene ugljikohidrate jer ih tijelo pretvara u salo koje povećava razinu triglicerida u krvi.
  • pretjeranu konzumaciju kave jer kofein može povisiti kolesterol i krvni tlak dehidracijom organizma.

Povećajte unos:

  • masne ribe koja je bogata omega-3 masnim kiselinama, kao što je losos, tuna, sardina ili inćun.
  • voća i povrća jer je ono bogato vlaknima i fitonutrjentima (antioksidansi koji štite srce, sprječavaju rak, osteoporozu i Alzheimerovu bolest).
  • bobičastog voća koje je bogato magnezijem i kalijem – snižava krvni tlak i smanjuje treperenje.
  • vode – pijte najmanje 12 čaša vode dnevno kako bi pomogli sniziti krvni tlak.
  • maslinovog ulja koje snižava razinu lošeg kolesterola.
  • orašastih plodova kao što su brazilski oraščići i orasi koji su pravi rudnici omega-6 masnih kiselina i snižavaju loš kolesterol.
  • hrane koje je bogata vlaknima, kao što su mrkve, jabuke, leća, grah i sjemenke lana.
  • ulja lanenih sjemenki koje sadrži puno omega-3 masnih kiselina.

K. Horvat

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!