Quinoa – kraljica žitarica!

quinoa2

Nedavno ponovno otkrivena cjelovita žitarica, quinoa potječe iz Južne Amerike, a također nosi ime i "zlato Inka". Ne samo da obiluje proteinima, već je puna cjelovitih proteina, što znači kako sadrži svih 9 esencijalnih aminokiselina.

Posebno treba spomenuti aminokiselinu lizin, koja potiče rast i oporavak tkiva.  Zato je ova žitarica iznimno dobar izbor za osobe koje su se odlučile za vegetarijanski stil života. No, osim proteina, quinoa sadrži i magnezij, željezo, bakar i fosfor. Jeste li ju probali?

Crvena quinoaQuinoa je odličan izvor magnezija, minerala koji opušta krvne žile, te sprječava njihovu kontrakciju i ponovno širenje – odnosno utječe na glavne karakteristike migrena. Povećan unos magnezija dokazano je učinkovit u smanjenju učestalosti glavobolja. Quinoa sadrži i riboflavin (vitamin B), koji utječe na jaču energiju metabolizma u mozgu i mišićnim stanicama.

Niska razina magnezija u organizmu povezana je s povećanim rizikom od hipertenzije i srčane aritmije, pa ova drevna žitarica pruža još jedan način na koji možete zaštititi kardiovaskularno zdravlje. Quinoa smanjuje rizik od visokog krvnog tlaka i srčanog udara – studije su pokazale kako su muškarci koji su dnevno konzumirali zdjelicu ove žitarice imali smanjen rizik od otkazivanja srca za 29 posto.

Quinoa pozitivno utječe i na kardiovaskularno zdravlje žena koje su prošle menopauzu. Konzumiranje quinoe šest puta tjedno kod takvih žena smanjuje kolesterol, krvni tlak i utječe na druge simptome kardiovaskularnih bolesti.

Ova je žitarica odličan izvor mangana i bakra, dva minerala koji su kofaktori u stvaranju enzima superoksida dismutaze. Radi se o antioksidansu koji štiti mitohondrije od oksidativnog oštećenja tijekom proizvodnje energije, te štiti crvene krvne stanice od djelovanja slobodnih radikala. Vlakna iz ovih žitarica odlična su zaštita protiv raka dojke.

Zrno quinoe presvučeno je tankim slojem saponina koji ga štiti od vanjskih uvjeta u kojima raste, pa ovu žitaricu prije kuhanja trebate isprati u vodi. No unatoč tomu quinoa zadržava specifičan blago gorki okus! Možete ju pripremati samu, ali i u kombinaciji s ostalim žitaricama, primjerice rižom. Kuha se oko pola sata u omjeru šalica quinoe : 2-2,5 šalice vode.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!