Selen štiti od raka mjehura

riba, ribe

Španjolski istraživači tvrde kako su osobe sa smanjenom razinom minerala selena u krvi sklonije raku mjehura – što je manja količina selena, to je rizik veći.

Selen je mineral u tragovima koji dolazi iz tla. Njegovi prehrambeni izvori uključuju biljke i meso životinja koje su pasle ili jele žitarice što su rasle iz tla bogatim selenom. Jednako tako, brazilski orah je izrazito bogati rudnik ovog minerala.

Naše tijelo koristi selen kako bi stvorilo selenoproteine, od kojih mnogi djeluju kao antioksidansi i sprječavaju stanično oštećenje.

Španjolski su stručnjaci analizirali podatke sedam prethodnih studija: ispitanicima su uzeti uzorci noktiju i krvi kako bi bio ustanovljen njihov rizik razvijanja raka mjehura.

Istraživanje je pokazalo kako su osobe s najvišom razinom selena izložene 39 posto manjem riziku raka mjehura, a zaštitna uloga ovog minerala najprimjetnija je bila kod žena. Znanstvenici smatraju kako je posrijedi razlika između muškaraca i žena u razgradnji selena.

"Iako naši rezultati upućuju na dobrobitni učinak povećanog unosa selena kada je u pitanju rizik od raka mjehura, potrebno je provesti još istraživanja kako bi se saznanja potvrdila prije nego što preporučimo pojačani unos ovog minerala", ogradila se dr. Nuria Malats, voditeljica Skupine genetske i molekularne epidemiologije španjolskog Nacionalnog istraživačkog centra za rak, ujedno i čelnica studije.

Institut za medicinu američke Akademije znanosti preporučuje dnevni unos selena od 55 mikrograma za odrasle, a trudnice i dojilje bi trebale unositi i više. Ujedno, maksimalni unos ovog minerala u tragovima trebao bi biti 400 mikrograma. Baš kao i premalo selena, prevelike količine mogu dovesti do selenoze: stanja sa simptomima poput gubitka kose, zadaha po češnjaku, oštećenja noktiju, umora, razdražljivosti i blagog živčanog oštećenja.

Studija je objavljena u službenom glasniku Američke udruge za rak Cancer Epidemiology, Biomarkers and Prevention.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!