Selen za dobar metabolizam, jak imunitet i zaštitu od raka

Gljive krumpir losos pečenje riba shutterstock 164493875

Selen se ubraja u skupinu takozvanih mikrominerala odnosno elemenata u tragovima koji su organizmu potrebni u malim količinama, ali njegov doprinos zdravlju nikako nije malen!

Selen je iznimno snažan antioksidans koji štiti od slobodnih radikala - nestabilnih molekula koje mogu oštetiti tjelesne stanice i tako potaknuti nastanak bolesti. Istraživanja su pokazala da selen pomaže u prevenciji raka, srčanožilnih bolesti, reumatoidnog artritisa, astme i drugih kroničnih bolesti.

Znate li kojim namirnicama možete sniziti krvni tlak?

Osim joda, selen je ključan mineral za normalnu funkciju štitnjače. Selen održava metabolizam i imunitet u “dobroj formi” te štiti organizam od štetnog djelovanja teških metala (žive, aluminija, arsena, olova, kadmija...).

Prirodni antidepresiv

Pozitivno utječe na mentalno stanje i raspoloženje - istraživanja pokazuju da su osobe s niskom razinom selena u krvi sklonije depresiji.

Među najboljim su izvorima selena smeđi šampinjoni, shiitake gljive, plava riba (npr. srdela, tuna, losos, skuša, sleđ) i plodovi mora (kamenice, jastog, morski račići) te cjelovite žitarice (zob, ječam, smeđa riža).

Značajne količine selena sadrže češnjak, luk, teleća jetra, janjetina, puretina, piletina, punomasno mlijeko, sjemenke suncokreta, brokula, mahune, kupus i kokos.

Cjelovite namirnice

Kad god je moguće, konzumirajte spomenutu hranu u što prirodnijem obliku, odnosno što manje prerađenu. Osobito je to važno za namirnice biljnog podrijetla. Primjerice, kuhanjem mahuna gubi se 50% posto selena koji sadržavaju, pa se preporučuje što kraća toplinska obrada mahunarki i povrća. Svakako dajte prednost cjelovitim žitaricama jer se rafiniranjem (preradom) zrna gubi i do 75% selena.  

Vodič za zdravo kuhanje povrća

I.V.

Foto: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!