Sok od cikle za bolju izdržljivost mišića

cikla-sok-pice-povrce1

Mišići mogu bolje obavljati svoj "posao" ako konzumiramo sok od cikle, bez obzira radi li se o vježbanju slabog ili teškog intenziteta.

Istraživanje britanskih stručnjaka Sveučilišta u Exeteru pokazalo je kako sok od cikle može poboljšati izdržljivost mišića i ujedno utjecati na kvalitetu njihovog funkcioniranja.

Znanstvenici su se koncentrirali na muškarce stare između 19 i 38 godina koji su za potrebe istraživanja vozili sobni bicikl. Ustanovljeno je kako konzumacija pola litre soka od cikle kroz tjedan dana omogućuje 16 posto dulje pedaliranje prije nego li se ispitanici umore.

Sada stručnjaci tvrde kako shvaćaju način na koji cikla potpomaže tjelovježbu. Konzumacija ovog crvenog soka udvostručila je količinu nitrata u krvi ispitanika, što je smanjilo stopu kojom su mišići koristili glavni izbor energije – adenozin trifosfat. Cikla je pomogla mišićima učinkovitije raditi i snizila potrebnu količinu kisika za tjelesni napor.

Istraživanje je objavljeno u časopisu Journal of Applied Physiology.

Bogata vitaminima, mineralima, bjelančevinama, cikla svoju specifičnu crvenu boju duguje antocijanu. Ovaj sastojak utječe na regeneraciju krvi, a studije su pokazale kako cikla djeluje antikancerogeno.

Zbog antioksidansa betalaina cikla pomaže osobama s nepravilnim krvnim tlakom,  a njeni hranjivi sokovi hvaljeni su kao čistači jetre. Čaša soka od cikle dnevno najbolji je način očuvanja zdravlja krvožilnog sustava.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!