Sušeno voće jednako dobro kao svježe!

suhe sljive, suhe marelice, grozdice, suho voce, orasi

Ako volite jesti voće, no uvijek se zamusate i zamažete njegovom sokom, onda je sušeno voće za vas idealno!

Međunarodni su stručnjaci potvrdili kako je sušeno voće jednako onom svježem po pitanju prehrambenih vrijednosti. Prema njima nema nikakve razlike između sušenih marelica, jabuka, datulja, smokvi, grožđica, grožđa ili šljiva i njihovih svježih verzija.

"Sušeno voće je sjajan izvor ukupnih i topivih vlakna. Baš kao i svježe voće, ono ima niski glikemijski indeks i može imati važnu ulogu u sprječavanju različitih metaboličkih bolesti", objasnio je dr. Daniel Gallaher sa Sveučilišta u Minnesoti. Udruženi su američki istraživači prezentirali svoje preporuke za vrijeme 30. Svjetskog kongresa o orašastim plodovima i sušenom voću.

Osim što je bogati izvor vlakna, sušeno voće je visoko na ljestvici izvora kalija u hrani, a također sadrži široku lepezu bioaktivnih fenola, vitamina i minerala svojstvenih svakom plodu.

"Biljni polifenoli štite od bolesti srca. Učinci na zdravlje su složeni i funkcioniraju na nekoliko načina. Neko voće, uključujući i ono sušeno, sadrži visoku razinu mnogih polifenola i tek sada počinjemo shvaćati njihov zaštitnički učinak na zdravlje", objasnio je dr. Gary Williamson sa Sveučilišta u Leedsu.

"Naše istraživanje sušenog voća pokazalo je da ono može inhibirati neke oblike raka in vitro. Dok su nam mehanizmi djelovanja nepoznati, čini se kako ekstrakti zaustavljaju rast stanica, dovode do smrti stanica i ublažavaju upalu", objasnila je dr. Andriala Kaliora sa Sveučilišta Harokopio na skupu.

Povećana konzumacija voća i povrća povezana je s manjom stopom pretilosti, ali i mnogih kroničnih bolesti. Unatoč mnogim javnozdravstvenim kampanjama, još je prisutan veliki razdor između preporučene količine voća i povrća i one stvarne koja se svakodnevno pojede. Slijedite li vi savjete stručnjaka i formulu pet+pet?

Kako jesti više voća?

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!