Tofu - od predjela do deserta!

soja-tofu-vegetarijanstvo1

Prednosti tofua ne staju samo kod zdravlja srca. Sadrži niske razine natrija, kolesterola i masti, te obiluje željezom, kalcijem, selenom, te čak sadrži male količine omega-3 masne kiseline.

Otkriven prije više od 2,000 godina u Kini, tofu se radi od zrna soje koja su zdrobljena i skuhana. Bijele je boje i najčešće se u trgovina prodaje u obliku kocke ili pravokutnika. U kuhinjama azijskih zemalja tofu je česta namirnica, iako se kod nas još uvijek najviše veže uz vegetarijansku prehranu.

Tofu burgeriStručnjaci su ranije proizvodima od soje, pa tako i tofuu, pripisivali blagotvoran učinak na povišen kolesterol. Nove studije pobijaju ove tvrdnje. Iako je potrebno još istraživanja, jasno je jedno – soja i proizvodi od soje pomažu sačuvati zdravlje srca, te su dobra zamjena za namirnice bogate zasićenim mastima.

Prednosti tofua ne staju samo kod zdravlja srca. Tofu sadrži niske razine natrija, kolesterola i masti, a obiluje željezom, kalcijem, selenom. Čak sadrži i manje količine omega-3 masne kiseline. Tofu je vegetarijanski izvor proteina, te odlična zamjena za meso.

Ova namirnica može se koristiti za pripremu raznih jela – od predjela i salata do juha i slastica. Tofu ima mogućnost upijanja bilo kojeg začina i okusa koji se dodaje u recept, a možete ga pronaći u raznim teksturama – mekan,polutvrdi i tvrdi. Evo nekoliko kratkih recepata kojima možete tofu na velika vrata uvesti u svakodnevnu prehranu. Da, čak i ako jedete meso!

U woku! Zagrijte ulje kikirikija i popržite kockice tofua u woku, dok ne dobiju smeđu boju. Dodaajte svježe povrće, sve zajedno još malo popržite i poslužite s rižom kuhanom na pari.  

Kao punjenje! Pomiješajte pasirani čvrsti tofu s ricotta sirom, umakom od rajčice, nasjeckanim špinatom i začinima, te koristite kao punjenje za lazanje.

Miso juhaShake! Izmiksajte tvrdi ili polutvrdi tofu sa sokom i svježim (ili smrznutim) voćem i dobili ste ukusan shake.

Juhe i gulaši! Tvrdi tofu narežite na kockice i dodajte u juhu (poput miso juhe ili kineske juhe s rezancima). Također kremaste tofu namaze možete koristiti kao zamjenu za kremaste juhe. 

Burgeri! Pomiješajte usitnjeni tofu s jajima, te dodajte začinjene krušne mrvice, kuhanu rižu, malo senfa i sitno nasjeckani luk. Oblikujte u burgere i popržite u tavi dok ne dobiju zlatno smeđu boju.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!