Želite izbjeći stres? Jedite orahe!

orasi1

Prehrana bogata orasima i orahovim uljem može pripremiti organizam za bolje podnošenje stresa, otkrili su znanstvenici Pennsylvania State Sveučilišta. Oni su prije svega željeli otkriti kako namirnice koje sadrže višestruko nezasićene masti utječu na krvni tlak tijekom mirovanja kao i za vrijeme stresa.

Prethodne studije su pokazale da omega-3 masne kiseline - poput alfa linolenske kiseline otkrivene u orasima i sjemenkama lana - mogu sniziti razinu LDL lošeg kolesterola. Spomenute namirnice mogu smanjiti C-reaktivni protein i druge markere upale.

"Ljudi koji pokazuju pretjerani biološki odgovor na stres, izloženi su većem riziku od bolesti srca. Mi smo prije svega željeli saznati mogu li omega 3-masne kiseline iz biljnih izvora poništiti kardiovaskularni odgovor na stres", izjavila je Sheila G. West, docentica Pennsylvania State Sveučilišta. 

Istraživači su, za potrebe studije, proučavali 22 zdrave odrasle osobe s povišenim LDL kolesterolom. Svi su sudionici zamoljeni da održe govor ili uronjene nogu u hladnu vodu. Riječ je naime o dobro poznatim uzročnicima stresa. Dodavanje laneno ulje orah dijeta nije dodatno sniziti krvni tlak.

Istraživači su otkrili da prehrana koja obiluje orasima i orahovim uljem snižava krvni tlak i njegov odgovor na stres.

"Riječ je o prvom istraživanju koje pokazuje da orasi i orahovo ulje snižavaju krvni tlak za vrijeme stresa. Otkriveni rezultati potvrđuju da bi prehrambene promjene mogle pomoći našem organizmu u boljoj reakciji na stres", zaključili su znanstvenici.

Rezultati istraživanja su objavljeni u časopisu Journal of the American College of Nutrition.

 

K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!