Zimski vitamin C za obranu imuniteta

vitamin c

Kada govorimo o vitaminu C, prvo nam padne na pamet zaštita koju nam pruža protiv prehlade. No, ovaj važan nutrijent može puno više od toga!

Vitamin C je antioksidant – nutrijent koji blokira stanično oštećenje uzrokovano molekulama koje zovemo slobodni radikali – supstancama koje oštećuju naš DNK. Nakupljanje slobodnih radikala s vremenom može doprinijeti procesu starenja i razvoju određenih bolesti, kao što su rak, srčane bolesti ili artritis. Ovdje vitamin C ima veliku ulogu u smanjenju našeg rizika od spomenutih bolesti ili stanja.

Vitamin C je potreban za stvaranje kolagena (važnog proteina za zdravlje i ljepotu kože, hrskavice, tetiva, ligamenata i krvnih žila) i za zacjeljivanje rana; on jača stjenke krvnih žila i može ojačati našu otpornost organizma! Uzimajte ga za bolje zaraštavanje rana, zdrave i guste kosti te biserne zube. Dovoljna opskrba vitaminom C može olakšati oporavak i rast tkiva svih dijelova tijela.

Ovaj vitamin nad vitaminima nam pomaže nositi se s tjelesnim stresom, što znači da je posebno pogodan za sportaše jer je njegova je snaga i u tome što ubrzava oporavak nakon velikih napora. Ali njegove dobrobiti se ne odnose samo na fizičku stranu stresa, nego i na psihološku. Naime, olakšava nam nositi se sa stresom i ublažava njegove negativne posljedice. Osobe koje imaju visoku razinu vitamina C ne iskazuju očekivane mentalne i tjelesne znakove stresa kada su izloženi akutnih psihološkim izazovima. Također, oni se lakše i brže oporavljaju od stresnih situacija nago ljudi koji ne unose dovoljno vitamina C.

Tako su u nedavnoj studiji njemački istraživači podijelili ispitanike u dvije skupine: jedni su uzeli jedan gram vitamina C, dok drugi nisu, a svi su dobili stresan zadatak: održati javni govor u kombinaciji s rješavanjem matematičkog problema (nešto što je dovoljno stresno za većinu ljudi). Nimalo iznenađujuće, ispitanici koji su uzeli vitamin C rekli su kako su osjećali manje stresa.

Izvori vitamina C

Budući da je vitamin C topiv u vodi, nemoguće je stvoriti veću zalihu ovog važnog nutrijenta i vrlo je važno svakodnevno ga uzimati u dovoljnoj količini. Birajte papriku, rajčicu, naranču, ananas, limun i grejp, jagodu, papaju, brokulu, prokulicu, zelje, kelj, cvjetaču, kivi i peršin. Valja imati na umu kako termička obrada namirnica uništava sav vitamin C, stoga pripazite na način pripreme.

Ovaj vrhunski proizvod možete kupiti putem našeg web shopa (Vitamin C - Euro Vita).

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!