4 razloga zašto dijete ne uspijevaju

dijeta stroga1

Nutricionisti se u pravilu slažu kako bismo se trebali kloniti dijeta u širokom luku. Tvrde kako je ključ gubitka težine u prihvaćanju zdravih tjelesnih i prehrambenih navika.

Potrebno je odabrati pravilni režim prehrane i ustrajati na njemu, a ne odricati se svega i svačega nekoliko tjedana, iscrpiti tijelo i onda prestati.

Donosimo vam četiri glavna razloga zašto dijete ne uspijevaju.

Problem broj 1: Dijete su kratkotrajne

Problem na koji nailazimo kod gotovo svake dijete jest njihova kratkotrajnost, što je njihov glavni adut. Umjesto prihvaćanja novih i jednostavnih navika, dijete ohrabruju potpuno mijenjanje života na koji smo navikli. Međutim, nakon što protekne nekoliko tjedana, šanse su da ćemo se vratiti svojim starim navikama, a s time se i naše tijelo vraća u prethodni oblik. Često se dogodi tzv. yo-yo efekt, pri kojem se vrate izgubljeni kilogrami s dodatkom nove težine.

Kratkotrajne i brzopotezne dijete mogu dati rezultate tamo gdje ih najviše priželjkujemo – na nogama, trbuhu i stražnjici, međutim, te promjene nisu nužno dobre za naše opće zdravlje. S nekoliko tjedana dijete nećete promijeniti pozadinski problem debljine – onaj koji se nakupljao godinama i godinama, nego je jedini način slijediti polaganu ali sigurnu cestu prema uspjehu.

Problem broj 2: Dijete nas izgladnjuju

Dijete funkcioniraju na principu prehrane, dok se često naglasak ne stavlja na tjelovježbu. Prekomjerna težina se topi stvaranjem deficita kalorija, tj. trošenjem više kalorija nego što je uneseno. Međutim, taj se deficit također može stvoriti treniranjem, a ne drastičnim izgladnjivanjem! Uz ubrzani metabolizam i više manjih obroka ili međuobroka dnevno, trošit ćemo znatno više kalorija, dok će se izgladnjivanjem metabolizam samo uspavati.

Problem broj 3: Dijete nas umaraju

Kako su namirnice reducirane kod većine dijeta, tako je reducirana količina kalorija koje unosimo, i samim time razina naše energije opada. Budući da dijete ne omogućuju dovoljno energije za tjelovježbu i ostale svakodnevne aktivnosti, one su zaista kratkoročno rješenje. Čak i ako redukcijske dijete predlažu vježbanje, one ne nude dovoljnu količinu kalorija koja je potrebna za vježbanje. Možda ćete izgubiti nekoliko kilograma, ali će se sve kasnije vratiti, a definicija mišića će izostati.

Ovaj je problem naglašen kod trenutno popularnih dijeta koje zagovaraju mali unos ugljikohidrata – glavnog izvora energije za tjelesne aktivnosti. Prehrana s umjerenom količinom ugljikohidrata će vam ponuditi dovoljnu količinu energije da ostanete aktivni i u isto vrijeme sagorijevate masnoće.

Problem broj 4: A što je s mišićima?

Ako se posvetite samo prehrani i izbjegavate vježbanje, možda ćete istopiti nekoliko kilograma, ali ćete isto tako izgubiti mišiće. Osim estetskih razloga, ovaj je problem bitan jer kada gubite mišiće, metabolizam se usporava i ne trošite onoliko kalorija koliko biste inače mogli trošiti.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!