Dijeta 5 faktora

salata, rajcice, krastavci, paprika, povrce

Među salvom holivudskih dijeta našla se i dijeta pet faktora, čiji su pobornici Eva Mendes, Mandy Moore, Alicia Keys, John Mayer, Katherine Heigl i Kanye West.

Njen je tvorac poznati trener zvijezda Harley Pasternak, a riječ je o cjelovitom režimu prehrane i vježbanja koji se vodi postulatom: pet obroka dnevno i pet treninga tjedno.

"Riječ je o dobrouravnoteženom planu prehrane koji uključuje sve prehrambene skupine, ništa ne izostavlja, a na vrlo suptilan i pametan način nam pomaže promijeniti ponašanje vezano za jedenje koje dovodi do debljanja", objasnila je Angela Kurtz, nutricionistkinja Medicinskog centra Sveučilišta New York.

Dijeta pet faktora podrazumijeva konzumaciju proteina, složenih ugljikohidrata, vlakna, masti i tekućine, sve u pet obroka dnevno, a recepti prema kojima kuhate ne bi smjeli sadržavati više od pet sastojaka. Jednako tako, kuhanje traje maksimalno pet minuta.

Poput megapopularne Dukan dijete, i ova sadrži dan za varanje kada možete jesti što god poželite – nemojte samo zloupotrijebiti ovu džoker kartu i sve izgubljeno nadoknaditi u jednom danu.

Što je dozvoljeno jesti?

Možete jesti pet obroka dnevno, a svaki bi trebao biti uravnotežen i sastojati se od proteina (piletina, riba ili malomasni mliječni proizvodi), složenih ugljikohidrata (voće i povrće), vlakna (cjelovite žitarice su obavezne), zdrave masti (kamen temeljac mediteranske prehrane maslinovo ulje) i voda ili neko drugo piće koje nije zašećereno.

Preporučene namirnice imaju niski glikemijski indeks, što znači da pomažu regulirati količinu inzulina koji se otpušta u krvotok nakon obroka te tako izbjegavamo nagle napadaje gladi. S druge strane, namirnice s visokim glikemijskim indeksom, primjerice jednostavni ugljikohidrati kao što su torta, bijeli kruh, keksi itd., uzrokovat će naglo otpuštanje veće količine inzulina i divljanje apetita.

Doručak

  • Cjelovite žitarice bez šećera zajedno s pet grama proteina i pet grama vlakna. Zalijte malomasnim mlijekom i dodajte malo svježeg voća, poput supernamirnica borovnica ili jagoda. Žitarice možete zamijeniti posnim sirom.
  • Od bjelanjaka napravite malomasni omlet
  • zobena kaša sa šakom svježeg voća

Međuobrok

  • posni sir
  • jabuka, breskva, jagode ili neko drugo voće

Ručak

  • Juha i salata
  • rižini kolačići

Međuobrok

  • posni sir

Večera

  • Malomasna piletina ili riba s povrćem (brokula, špinat, cvjetača, batat, buća itd.)

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite "novom" režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!