Japanska dijeta

sushi-japanska-kuhinja-sirova-riba.jpg

Dvotjedna brzinska dijeta pomoći će vam da smršavite čak 8 kilograma, a želite li nastaviti mršaviti ili održati težinu pomoći će vam zdrava japanska prehrana.

Želite li smršaviti i promijeniti način prehrane, zašto ne biste isprobali recept Japanaca koji su poznati po zdravoj prehrani. U stvari, japanska prehrana smatra se jednom od najzdravijih na svijetu, a to je i najvažniji razlog zbog kojeg Japanci prosječno žive dulje od ljudi sa Zapada, vitalniji su te dulje izgledaju mlađe.

Ova dijeta zapravo je kombinacija dvotjedne dijete kojoj je cilj promjena navika organizma i ubrzavanje metabolizma, te kasnije držanje prehrane koja je slična onoj kojom se hrane Japanci.

Početna dijeta traje 14 dana i njeni autori obećaju da bi se u tom razdoblju metabolizam trebao nanovo brže pokrenuti i uspostaviti bolji ritam rada. U tih dva tjedan zabranjena je konzumacija šećera, alkohola, kupovnih sokova, brašna i proizvoda od brašna te samo veoma male količine soli (hrana vam u stvari mora biti na granici s neslanom, ili još bolje potpuno neslana). Preporuča se piti što više vode (u 1L vode možete dodati sok od cijelog limuna). Preporuča se i lagana tjelovježba (šetnja) 30 minuta svaki dan.

Prvi dan (i 13. dan)
Doručak: crna kava
Ručak: 2 tvrdo kuhana jaja, kuhani kupus začinjen s malo biljnog ulja, čaša soka od rajčice bez soli
Večera: riba s roštilja ili kuhana 

Drugi dan (i 11. dan)
Doručak: crna kava, šnita crnog kruha
Ručak: riba s roštilja ili kuhana, salata od povrća ili kupusa s malo biljnog ulja
Večera: 200 g kuhane govedine, čaša jogurta

Treći dan (i 8. dan)
Doručak: crna kava, dvopek (od crnog kruha)
Ručak: velika pečena tikvica, 2 jabuke
Večera: 2 tvrdo kuhana jaja, 200 g kuhane govedine, salata od svježeg kupusa s malo biljnog ulja

Četvrti dan (i 9. dan)
Doručak: crna kava
Ručak: 1 jaje, 3 velike kuhane mrkve, 15 grama tvrdog sira
Večera: voće

Peti dan (i 10. dan)
Doručak: Svježa mrkva sa sokom od limuna
Ručak: velika kuhana ili pečena riba, čaša soka od paradajza bez soli
Večera: voće

Šesti dan (i 14. dan)
Doručak: crna kava
Ručak: pola kuhanog pileta, kuhani kupus ili mrkva s malo biljnog ulja
Večera: 2 kuhana jaja, salata od povrća

Sedmi dan (i 12 dan)
Doručak: čaj bez šećera
Ručak: 200 g kuhane govedine, voće
Večera: izaberite večeru iz bilo kojeg dana osim trećeg. 

Japanska prehrana

Nije nikakvo čudo da će prehrana koja se temelji na očuvanju dobrog zdravlja i u kojoj se koriste samo zdrave namirnice – donijeti poboljšanje u svakom pogledu – i što se tiče mršavljenja, ali i produljivanja života i postizanja boljeg izgleda kože. Japanski narod u pravilu jede ono što je dobro za njih, umjesto nezdrave hrane koja je masna i visokokalorična, i pronašli su zanimljive načine na koji spremati tu hranu. Što onda to oni jedu?

Riba za zdravlje – kada pomislite na japansku kuhinju vjerojatno će vam prvo na pamet pasti suši, što danas uobičajeno znači smotuljak svježe ribe i riže (tradicionalno suši znači riža s octom). Dakle, očito je da ovu vrstu kuhinje povezujemo s konzumiranjem ribe u velikim količinama. Riba je odličan izvor omega-3 masnih kiselina, koje su veoma važne za zdravlje srca i mozga.

Manje crvenog mesa – s obzirom da jedu puno ribe i morskih plodova, naprosto nema previše mjesta za crveno meso. Uostalom, ono sadrži zasićene masnoće koje mogu začepiti arterije ako ih se previše konzumira, mogu dovesti do debljanja i srčanih bolesti.

Proizvodi od soje – proizvodi od soje, kao što je tofu, odlični su izvor proteina i imaju veoma malo ili nimalo zasićenih masnoća. Proizvodi od soje također pomažu smanjiti šanse oboljenja od srčanih bolesti i sniziti krvni tlak. Ove namirnice su temeljni dio japanske prehrane, pa biste ih i vi trebali uvrstiti u svoju prehranu.

Velike količine riže – kao i u većini azijskih zemalja, ni u Japanu se ne može bez riže i ona se poslužuje doslovce uz svaki obrok, čak i doručak. S obzirom da je ona niskokalorični ugljikohidrat, riža će vas zasititi, pa nećete imati potrebu jesti neke druge kalorične namirnice. Za zdraviju varijantu odlučite se za integralnu rižu, te isprobajte žitarice kao što su quinoa ili bulgur.

Zdrave tjestenine – japanski soba rezanci su također dio nacionalne prehrane, a spravljaju se od integralnog pšeničnog i heljdinog ili samo heljdinog brašna – što pomaže probavnom sustavu. Soba rezanci ne sadrže bijelo brašno, pa su puno zdraviji i imaju više vlakana. Pomažu da se tijelo riješi kolesterola.

Velike količine povrća – Japanci jedu jako puno povrća (povrtna juha jede se i za doručak), pripremljenog na veoma puno načina – kratko poprženog u woku, kuhanog u juhama, poparenog, ukiseljenog, svježeg... Koje je povrće najzastupljenije? Gotovo sve – kupus, kineski kupus, mrkva, luk, poriluk, daikon, špinat, batat, patlidžan, tikve, bambus, lotusov korijen, klice, krastavac, paprika, đumbir, brokula, potočarka, mnoge vrste gljiva (shiitake, matsutake), alge ...

Zdravi čajevi – japanski zeleni čak ima mnogo sastojaka korisnih za zdravlje i održavanje vitke linije. On regulira krvni tlak, snižava razinu šećera u krvi, pojačava imunitet, snižava kolesterol, usporava starenje stanica, a pomaže i u sprečavanju pojave raka. U stvari, zeleni čaj je trenutno nešto najbliže što imamo eliksiru mladosti i vječnog života.

Zdravi deserti – Japanci povremeno uživaju u zapadnjačkim desertima kao što su sladoled ili kolači, no tradicionalno kod njih se jede voće, i varijacijama s voćem – pohano voće, kompot...

Manje porcije – porcije hrane su manje u Japanu nego li kod nas, u mnogo slučajeva čak upola manji nego na što smo mi navikli – no to je više nego dovoljno da se najedete i budete siti.

 

Izvor: Žena.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!