Mediteranska dijeta

mediteranska kuhinja

Mediteranska dijeta ne cilja isključivo na skidanje suvišnih kilograma. Namirnice koje uključuje mediteranska prehrana imaju visoku nutritivnu vrijednost i pozitivno djeluju na cijeli organizam. Što se jede tijekom mediteranske dijete?  Sezonsko voće i povrće, žitarice, orašasti plodovi, kruh i tjestenina od cjelovita zrnja, krumpir, riba, začini i maslinovo ulje, a jelovnik samo prilagođavate godišnjem dobu.

Mediteranska prehranaMaslinovo ulje višestruko je korisno za zdravlje, a posebno se ističe u prevenciji i liječenju povišenoga kolesterola i ateroskleroze. Slično djelovanje ima i riba, posebno plava jer povećava razinu dobroga kolesterola. Preporuča je i umjereno konzumiranje vina - čaša na dan za žene, do dvije čaše za muškarce.

Mediteranska dijeta obiluje zdravim masnoćama, a u organizam se unosi malo zasićenih (loših) masnoća i hrane bogate kolesterolom – zato je izvrstan izbor za zdrav, vitalan i dug život. Važno je samo prilagoditi veličinu porcija željenome cilju, te, ukoliko je moguće, baviti se nekim oblikom tjelesne aktivnosti. 

Zima

Doručak: Sok od agruma (limuna, naranče, grejpa), kruh i sir
Međuobrok: Kivi ili kesteni
Ručak: Miješana salata začinjena maslinovim uljem, riblja pašteta i divlji komorač, kuhane prokulice
Večera: Miješana ili zelena salata začinjena maslinovim uljem, pečena janjetina sa začinskim travama i krumpirom

VoćeProljeće

Doručak: Kruh (od cjelovitog zrna) i masline
Međuobrok: Šumsko voće, trešnje
Ručak: Miješana proljetna salata začinjena maslinovim uljem, kuhani svježi bob, ovčji sir
Večera: Kajgana ili tvrdo kuhana jaja s mladim lukom, salata od dostupnih vrsta povrća začinjena maslinovim uljem

Ljeto

Doručak: Lepinja s ružmarinom, svježi sir od kravljeg mlijeka
Međuobrok: Breskve ili lubenica.
Ručak: Rajčice s bosiljkom, punjena paprika pečena u pećnici, juha s tjesteninom ili rižom i mahunama
Večera: Pizza od svježih rajčica, sira, gljiva i začinskih trava ili patlidžani sa sirom i rajčicom

RibaJesen

Doručak: Jogurt od obranog mlijeka, kruh od cjelovitog zrna, med
Međuobrok: Jabuke, kruške, smokve
Ručak: Salata od ribane sirove mrkve ili kupusa, rižoto pripravljen s gljivama i začinskim travama
Večera: Riba pečena u foliji ili riblja juha, miješana salata od raznolikoga sezonskog povrća začinjena maslinovim uljem 

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite "novom" režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

Ordinacija.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!