Nordijska dijeta - dijeta koja to nije

riba-kuhana-zdrava-hrana

Nordijsku dijeta promovira isto što i Mediteranska – zdravu i umjerenu prehranu. Posebna pažnja se posvećuje odabiru namirnica, načinu pripreme jela i prehrambenim navikama.

Zamislite da jedete sve što poželite ali uz manje količine mesa i prerađene hrane te više voća i povrća. Ukratko, činili biste baš ono što je potrebno za očuvanje idealne linije i zdravlja organizma. Ovaj logičan prehrambeni režim oduševit će vas svojom jednostavnošću i dobrobitima koje donosi.

Priča oko ove dijete započinje u Danskoj, temelji se na njihovom istraživanju nordijskog načina prehrane. Nutricionist Arne Astrup u suradnji s vlasnikom jednog restorana Clausom Meyerom, dvije je godine pravio plan koji je nazvao 'Novom nordijskom prehranom'.

Što je Nordijska dijeta?

Ako ste upoznati s Mediteranskom dijetom, onda čete primijetiti da joj je Nordijska vrlo slična. Naime, radi se o naglasku na sezonsku i lokalnu prehranu. Idealan obrok bi bio s puno voća i povrća, žitarica i malih količina morskih plodova i mesa. Za razliku od ostalih dijeta, nova Nordijska dijeta ne zahtjeva da uvedete potpuno nov režim prehrane, nego da razmislite o kvaliteti namirnica koje unosite u organizam.

Pržena hrana bi trebala tako nestati iz vašeg svijeta, a organski uzgojene namirnice zauvijek u njemu ostati.

 Smjernice za novu Nordijsku dijetu:

  • Više voća i povrća svaki dan
  • Više cjelovitih žitarica
  •  Više morske hrane
  • Više kvalitetnog mesa, ali u manjim količinama
  • Organski uzgojeno i proizvedeno kad gos ste u prilici
  • Izbjegavati aditiva u hrani
  • Više obroka baziranih na sezonskim namirnicama
  • Hranu što češće pripremajte kod kuće
  • Spriječiti povratak na nezdravu prehranu

Ovom planu ne biste trebali pristupati kao dijeti, nego kao vlastitoj edukaciji o zdravoj i pravilnoj prehrani za cijeli život.

A. Abrahamsberg

 Prati nas na Viber Public Chatu!