Nova dijeta prema modelu integrativne prehrane

dijeta, mrsavljenje, shutterstock

Danas vas upoznajemo s dijetom integracije u čijem je središtu svakodnevna tjelesna aktivnost, jednostavna poput hodanja ili laganih vježbi istezanja.

Prema riječima nutricionista Branimira Dolibašića, koji nas i upoznaje s dijetom integrativne prehrane, najčešća je zabluda mršavljenja da se nakupljeni kilogrami tope istom brzinom.

Dijeta integracije u sebi spaja jednostavna načela zdravlja i znanosti o prehrani. Pri mršavljenju nije potrebno mučiti sebe niti gladovati, valja samo slijediti osnovna pravila.

Ako ste stariji od 40 godina, savjetuje se da posjetite liječnika prije nego se odlučite za mršavljenje.

Ova dijeta nudi nešto drugačiji, a isto tako i kvalitetniji pristup mršavljenju, a ovo su osnove: 

  • Oko temeljne aktivnosti, koja se obavlja u jednakim vremenskim razmacima od po tri sata, raspoređeno je pet obroka.
  • Za aktivnost je dovoljno odvojiti 90 minuta svaki dan, 10.000 koraka ili oko 7 kilometara, može se odvijati u manjim vremenskim razmacima - važan je kontinuitet. 
  • U prehrambenom pristupu glavni obrok balansa najčešće je popodne, ali ne glavni po količini, kako se obično poima. Riječ je ovdje o sastavu takvog obroka koji treba biti nutritivno uravnotežen. Važno je i vrijeme tog obroka, između ručka i večere, tako da spaja završetak aktivnog radnog dijela i početak opuštajućeg dijela dana.
  • Jedan takav primjer obroka balansa može biti salata od zelenog lisnatog povrća obogaćena orašastim plodovima, mliječnim posnim sirom, krtim mesom ili ribom, zauljena žlicom hladno prešanog ulja, poput maslinova ili lanena, te narezanim citrusnim ili jabučastim voćem, uz začinsko bilje po izboru.
  • Ostala četiri dnevna obroka treba mjerenjem količina nastaviti balansirati prema standardnom modelu prehrane kojeg se većina ljudi s viškom kilograma ne pridržava, u čemu je osnovni problem debljine.

Foto: Shutterstock

Ana Abrahamsberg

 Prati nas na Viber Public Chatu!