O2 dijeta - antioksidansi za vitkost, zdravlje i ljepotu

bobicasto-voce-maline-kupine-ribizl

Prehranom bogatom antioksidansima poboljšajte pamćenje, spriječite bolesti i smršavite.

Prestanite brojati kalorije i izbjegavati hranu koju ne smijete jesti. Umjesto toga natrpajte tanjur hranom bogatom antioksidansima. Nutricionistica Keri Glassman, autorica knjige "O2 dijeta", svojim planom prehrane obećava zdravlje, ljepotu i mršavljenje. O2 dijeta se temelji na sustavu ORAC (Oxygen Radical Apsorbance Capacity), koju je razvilo američko ministarstvo poljoprivrede (USDA). Njime se mjeri koliko neka hrana štiti od slobodnih radikala, krivaca koji stoje iza mnogih oblika raka, srčanih bolesti i simptoma starenja.

Posljednjih godina istraživanja su pokazala da raznobojno voće i povrće pomaže tijelu u borbi protiv slobodnih radikala. Konzumiranje hrane bogate antioksidansima osim što spriječava pojavu bolesti srca i krvožilnog sustava i nekih oblika raka, poboljšava pamćenje, pomaže pri mršavljenju, a koža postaje ljepša.

Umjesto zbrajanja kalorija, u ovoj se dijeti zbrajaju ORAC bodovi. Keri Glassman kaže da "kad jedete hranu bogatu antioksidansima, koja ima visok broj ORAC bodova, osjećat ćete se bolje, izgledat ćete fantastično, imat ćete energije i gubit ćete na težini." Ona još preporuča da redovito vježbate, dovoljno spavate, smanjite stres i potiče redovite seksualne odnose.

Kako funkcionira O2 dijeta?

O2 dijeta je 32-dnevni plan koji počinje četvrodnevnim čišćenjem.

PRVA FAZA
Tijekom četverodnevnog čišćenja unosite 1200 kalorija i 50.000 ORAC bodova po danu. U ovom periodu, smanjeni unos šećera i natrija pomoći će vam pri mršavljenju.

Primjer jelovnika:
Jedete istu hranu sva četiri dana

  • Doručak: Jedno jaje plus tri bjelanjka s bosiljkom, zeleni čaj, voda s limunom
  • Međuobrok: jabuka granny smith s cimetom
  • Ručak: špinat s octom; 85-120g ribe sa začinima, 8 polovica pekan  oraha, voda s limunom
  • Međuobrok: artičoke pripremljene na pari; zeleni čaj
  • Večera: salate s povrćem i zelenom salatom sa 1 žličicom maslinovog ulja, poparenim šparogama, 85-120g proteina bez masnoća sa začinima, borovnice, voda s limunom

DRUGA FAZA
Nakon faze "čišćenja" slijedi druga faza koja traje dva tjedna. Tada unosite 30.000 ORAC bodova, te otprilike 1400 - 1500 kalorija dnevno. Možete i duže ostati na ovom režimu prehrane želite li više smršaviti. Trebate jesti cjelovitu i prirodnu hranu, te izbjegavati visokoprocesiranu i hranu koja ima malu nutritivnu vrijednost.

Primjer jelovnika:

  • Doručak: 1 breskva, 170 ml nemasnog jogurta, 8 polovica pekan  oraha i cimet
  • Međuobrok: Celer s 2 čajne žlice maslaca i cimetom
  • Ručak: Cobb salata
  • Međuobrok: 170 ml nemasnog jogurta, 60ml soka od nara, 1/2 šalice borovnica
  • Večera: Losos s glazurom od balsamica

TREĆA FAZA
Posljednja faza također traje dva tjedna i slična je drugoj fazi, s time da smijete jesti više škroba ili voća svaki dan, te smijete tjedno popiti čašu vina ili pojesti komadić čokolade.

Tijekom prve faze dijete možete izgubiti od 1 do 2,5 kg od čega se polovica odnosi na vodu iz organizma, a poslije toga se gubi od 0,5 do 1 kg na tjedan.

Prednosti O2 dijete

  • promiče vrlo zdrav i nutritivan način prehrane
  • treća faza iz dijete se može trajno primjenjivati kao oblik zdrave prehrane i zdravog stila života
  • sadrži recepte i savjete za svakodnevni život
  • istraživanje podupiru ideju da se zdravom prehranom mogu spriječiti bolesti

Nedostaci O2 dijete

  • prvu fazu čišćenja je teško izdržati
  • ne razlikuje se previše od drugih načina prehrane koji savjetuju konzumaciju svježe i prirodne hrane.
  • nema dovoljno dokaza da hrana bodovana po ORAC-u pomaže pri mršavljenju
  • premali unos kalcija, cjelovitih žitarica, proteina i kalorija.

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje. Stoga, prije nego se posvetite "novom" režimu prehrane, potražite savjet svog liječnika.

 Izvor: Žena.hr

 Prati nas na Viber Public Chatu!