Oduprite se iskušenju i spriječite prejedanje

iskusenje, djevojcica, keksi

Opet ste se prejeli, nemate mjesta za desert, ali radi se o vašoj omiljenoj slastici... Jednostavno ju MORATE probati. Ili ste se zasjeli pred televizor i nesvjesno "potamanili" čips, čokoladu, gumene bombone... Zvuči li poznato?

Faktori poput veličine pakiranja namirnica, veličine porcije, raznolikost servirane hrane, pa čak i veličina samog tanjura mogu utjecati na naše navike jedenja, a da nismo ni svjesni toga, tvrde stručnjaci. Samim time sabotiramo mršavljenje i onemogućujemo zadržavanje vitke linije.

Oni nas upozoravaju kako moramo postati svjesni uzroka prejedanja i djelovati! Donosimo vam nekoliko savjeta koji bi vam mogli pomoći i utjecati na iskušenje, sve s ciljem mršavljenja.

Zvuk, njuh i vid

Prejedanje može biti potaknuo primamljivim mirisima hrane koja se kuha, zvucima krčkanja mesa na roštilju, spravljanja kokica, reklamama koje prikazuju junk food i sl. "Na vas utječe okolina, a naša su istraživanja pokazala kako ovi poticatelji mogu rezultirati konzumacijom više hrane", tvrdi istraživač Sveučilišta Cornell Brian Wansink.

Ometanje

Nutricionisti ističu "amneziju hranjenja" pri kojoj nismo svjesni namirnica koje jedemo (uglavnom velike vrećice čipsa, kokica ili puno čokolade) dok radimo neku aktivnost - gledamo televiziju ili čitamo knjigu.

Također je lako ignorirati zalogaja dok kuhamo ručak, isprobavanja je li jelo dovoljno slano, dovoljno kuhano i gotovo. Multitasking može dovesti do prejedanja jer ne obraćamo pozornost na činjenicu da JEDEMO. Angažirani smo na nekom drugom području kojem posvećujemo pažnju i gotovo da i ne osjećamo hranu.

"Kada svjesno jedemo, zaista osjećamo hranu – i tada prije osjetimo zadovoljstvo. Hrana bi trebala pogoditi više vaših osjeta kako bi bila zadovoljavajuća, a ne samo sredstvo popunjavanja praznine", tvrdi nutricionistkinja Susan Moores.

Hrana je svugdje oko nas!

Gdje god da se okrenete, svugdje vidite hranu! U dućanu, iz aparata, na benzinskim postajama... Ako nam je hrana dostupnija, češće ćemo jesti.

Možete utjecati na iskušenje tako da namirnice držite podalje sebe. Primjerice, hranu koju nosite na posao ostavite u frižideru, a čokoladicu ili grickalice (koje bi trebale biti zdrave) držite u ladici.

Nakon "skrivanja" namirnica koje u vama bude napast, na vidjelu ostavite one zdrave – voće složite u zdjelu i držite u dnevnom boravku i u kuhinji.

Brzo i dostupno

Mnogi zaposlenici nemaju vremena izdvojiti pola sata u svom danu za pravi ručak, pa se odlučuju za liniju manjeg otpora. U ovom je slučaju to dostava često masne i nezdrave hrane. Također, prethodno pripremljeni i smrznuti obroci namijenjeni odmrzavanju i podgrijavanju u pećnici prepuni su hidrgeniziranih masnoća koje su dokazano štetne za zdravlje.

Ovakvim ćete namirnicama samo naštetiti svom struku i srcu. Ograničite posjete restoranima brze hrane i rjeđe birajte broj dostave.

Ogromna pakiranja

Postoji razlog zbog kojeg se obiteljska pakiranja tako zovu – namijenjena su cijeloj obitelji, a ne samo vama. Dokazano je kako ćemo pojesti 25 do 50 posto više hrane ukoliko se ona nalazi u većem pakiranju, u odnosu na manje, razumno pakiranje. Ovo se pogotovo odnosi na grickalice i slatkiše.

Stručnjaci savjetuju napuštanje navike jedenja dok sjedite, opuštate se ili gledate televiziju. Umjesto toga, glad zavarajte šalicom čaja, čašom vode ili žvakaćom gumom bez šećera.

Veličina tanjura

Vjerovali ili ne, veličina tanjura s kojih jedete utječe na količinu hrane koju ćete pojesti. Ako se odlučite za manje tanjure, tako ćete unijeti i do 22 posto manje kalorija, što je jednako jednom kilogramu težine manje mjesečno!

Ne samo da određene boje utječu na naše raspoloženje, nego mogu i utjecati na apetit. Primjerice, pojest ćete više hrane ako jedete s crvenog tanjura nego crnog. Također će boja zidova i elemenata u kuhinji ili blagovaonici utjecati na količinu hrane. Crvena, žuta i narančasta boja stimuliraju apetit, dok ga svijetloplava i pepermint zelena drže pod kontrolom.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!