Pobijedite pretilost magnezijem!

cokolada cimet

Svakodnevni unos vitamina i minerala je od izuzetno velike važnosti za uspostavu ravnoteže u našem organizmu. U borbi s pretilošću moramo uključiti magnezij jer je on ključni mineral u postizanju zdrave težine. Njegov je utjecaj višestruk.

Tijelo treba magnezij kako bi apsorbiralo i koristilo nutrijente. Ako tijelo ne dobiva magnezij, ono ne može koristiti masnoću, proteine i ugljikohidrate koje svakodnevno unosimo. Stotine enzima se aktivira zbog magnezija i jedino tako organizam iskorištava hranjive vrijednosti namirnica.

Pravilno korištenje nutrijenata iz hrane je također važno kako bismo se osjećali puni energije. U suprotnom ćemo klonuti i biti bezvoljni. Svakodnevno obavljanje poslova će nam se činiti kao najnapornije aktivnosti.

Najnovije studije su pokazale kako su osobe s manjim unosom magnezija suočene s većim rizikom od dijabetesa. Smanjena proizvodnja inzulina i dijabetes se usko povezuju s pretilošću, te tako održavanje zdrave težine mora ići ruku pod ruku s kontroliranjem razine šećera u krvi. Uz dovoljne količine magnezija, inzulin se može normalno stvarati, a glukoza iz krvi se koristi za energiju.

Osim pretilosti, stres je glavni uzročnik svih bolesti suvremenog doba. On drži stres pod kontrolom jer kontrolira izlučivanje nadbubrežne žlijezde – hormone adrenalin i kortizol koji diktiraju našu količinu stresa. Iako su oni neophodni tijelu za normalno funkcioniranje, njihovo pretjerano izlučivanje izuzetno šteti organizmu.

Kako možemo povećati unos magnezija?

Najučinkovitiji način povećanja unosa magnezija je hranom. Ovim se putem lakše apsorbira nego iz dodataka prehrani. Hrana koju bi trebali češće konzumirati uključuje bademe, brazilske oraščiće, kvasac, heljdu, indijske oraščiće, morske alge, kikiriki, bučine sjemenke i žitarice od cjelovitog zrna. Ljubitelje čokolade će obradovati podatak da sto grama crne čokolade sa 70 posto kakaa osigurava 11 miligrama magnezija. Brzinska hrana tijelu oduzima magnezij, te ju trebate izbjegavati.

Osim hrane bogate magnezijem, možete se okrenuti dodacima prehrani. Magnezij citrat je najčešći oblik koji se konzumira jer se lako apsorbira. Imate na izbor magnezij u prahu ili u kapsulama. Dnevne doze variraju od 300 do 99 miligrama, ovisno o vašim potrebama i stilu života. Osobe koje redovito vježbaju zahtijevaju više magnezija jer gube više minerala.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!