Pravila dijete koja možete prekršiti

gladna prejedanje dijeta

Ponekad vam je potrebno prekršiti neko strogo pravilo dijete kako biste izdržali sve napore. Pravila postoje kako bi bila prekršena, zar ne?! A dijeta se čini kao jedan veliki, dugački popis pravila kojih se moramo pridržavati, inače će rezultati izostati.

Međutim, pobuna ponekad ima i svoje prednosti – ne obazirati se na neka pravila kod mršavljenja može imati pozitivne posljedice za vaš struk. Istraživanje objavljeno u časopisu International Journal of Obesity pokazalo je kako osobe koje povremeno "zgriješe" i dopuste si neku slasticu, pizzu ili obrok u kasne noćne sate uspješnije mršave i zadržavaju novostečenu liniju nego osobe koje pucaju na sve ili ništa.

Nutricionisti otkrivaju koje zapovijedi mršavljenja možete prekršiti s vremena na vrijeme i nimalo dobiti na kilaži.

Nekoliko manjih obroka dnevno

Stručnjaci tvrde kako trebamo jesti pet obroka dnevno: na taj način održavamo razinu šećera u krvi, metabolizam je aktiviran, a apetit je ukočen. Međutim, malo tko zaista ima vremena sjesti i pošteno jesti nekoliko puta na dan.

Istraživanja su pokazala povezanost između pretilosti i više od tri obroka dnevno, uglavnom kada su u pitanju žene. Što češće jedete, to ćete više biti izloženi opasnosti prejedanja. Kako biste kontrolirali napadaje gladi, konzumirajte hranu bogatu vlaknima kao međuobroke – osjećat ćete se sitije i trebat će vam duže vremena za probavu. Kada su u pitanju ručak i večera, podijelite tanju u zone: neka polovica bude rezervirana za sveže ili kuhano povrće, četvrtina za ugljikohidrate, te posljednja četvrtina za bezmasno meso.

Manje ugljikohidrata

Nutricionistkinja sportaša Christine Avanti, autorica knjige "Mršavice ne jedu salatu", tvrdi kako ona često prekrši pravilo koje nalaže smanjenje unosa kruha, riže i tjestenine. Ona je odrasla upravo na tjestenini i ne može je se nikako odreći.

Ugljikohidrati uzrokuju nagli porast šećera u krvi, a kada on padne, osjećamo se gladniji nego prije obroka. Međutim, istraživanje objavljeno u časopisu Journal of the American Dietetic Association pokazalo je da su osobe na dijeti s puno ugljikohidrata mršavije od onih koje izbjegavaju tjesteninu (paštafobičari), pa čak i kada su jeli nedozvoljene ugljikohidrate.

Nutricionisti savjetuju 170 grama ugljikohidrata dnevno, od kojih bar polovica trebaju biti od cjelovitog žita. Ovakav obrok možete "podebljati" porcijom procesuiranih ugljikohidrata, kao što je skuhana bijel tjestenina.

Rana večera

Autorica knjige "Jednostavan plan za mršavljenje i životnu vitalnost" tvrdi kako večera u 21 sat ili čak i kasnije. Kalorije koje uto vrijeme unesete bit će apsorbirane na isti način kao što se apsorbiraju u devet sati ujutro, tvrdi stručnjakinja. Ne radi se o tome kada jedete, nego koliko jedete.

Prema istraživanju objavljenom u časopisu European Journal of Clinical Nutrition, pretile su žene češće jele po noći u odnosu na vitke žene, ali su također jele više!

Bitna stavka j ograničiti večeru na malo kalorije, jer ih nemate kada potrošiti. Također, ako kasnije večerate, nećete imati neutaživu želju za ponoćnim obrokom koji će vas držati budnima. Ako uopće ne večerate, bit ćete pregladnjeli i morat ćete nešto pojesti usred noći.

Deserti su zabranjeni

Još jedna stručnjakinja nutricionizma, Judith S. Stern, profesorica interne medicine na Sveučilištu Kalifornija, tvrdi kako si uvijek dopusti nekoliko zalogaja nečega dekadentnog kada jede u restoranu.

Desert je najčešće najkaloričniji dio obroka i u pravilu sadrži puno šećera ili masnoća. Međutim, možete si dopustiti uživanje u slasticama: odrežite manji komad kolača, posipajte deset kakaom u prahu i svježim voćem koje će vam ponuditi nove okuse i namirnice, a nikada ne trebate preskočiti tamnu čokoladu. Nekoliko kockica čuva srce i krvne žile, a ne stvara opasnost od debljanja, ali samo ako pojedete nekoliko kockica.

Ova pravila prehrane možete prekršiti s vremena na vrijeme i uživati u hrani, ali "zabranjeno voće" dozirajte.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!