Smanjeni unos kalorija odgovoran za debljanje!

mrsavljenje, traka za mjerenje

Ako vam se čini kako nikako ne možete smršavjeti, a konzumirate malo namirnica, odgovor leži u krivom režimu prehrane, tvrde stručnjaci.

Dijeta zbog koje unosite smanjeni broj kalorija može otežati mršavljenje i učiniti zadržavanje uskog struka teškom misijom. Rezanje broja kalorija povećava proizvodnju hormona stresa kortizola, koji je povezan s izraženim abdominalnim naslagama masnoće, pokazalo je istraživanje.

"Prvi put smo ustanovili da smanjenje unosa kalorija povećava razinu kortizola kod ljudi.

Vjerujemo kako je ovo jedan od razloga zbog kojeg osobe na dijeti imaju poteškoće s dugoročnim zadržavanjem nove linije", tvrdi voditeljica istraživanja Janet Tomiyama sa Sveučilišta u Kaliforniji.

Osobe koje pažljivo broje kalorije osjećaju se na udaru stresa, međutim, upravo su one osobe koje unose manje kalorija pod većim utjecajem hormona stresa jer ga pojačano izlučuju, a stres dovodi do zadržavanja vode.

Stručnjaci su podijelili 121 ženu u četiri skupine, ovisno o određenom režimu prehrane. U jednoj su skupini ispitanice konzumirale do 1.200 kalorija dnevno i pratile broj kalorija; u drugoj su skupini jele normalno, ali također zapisivale broj konzumiranih kalorija; ispitanice treće skupine su jele do 1.200 kalorija dnevno, ali nisu zapisivale namirnice, dok su ispitanice iz četvrte skupine jele normalno i nisu pazile na broj kalorija.

Svim ženama je izmjerena razina kortizola prije dijete i nakon trotjednog režima prehrane. Ispitanice koje su unosile manji broj kalorija imale su veću razinu kortizola, a brojanje kalorija dodatno je povećalo razinu stresa, tvrde istraživači.

"Trošenje više kalorije od unosa je način na koji tijelo gubi težinu. Međutim, teške restrikcije kalorija, dijetne mode, tablete i napitci, detoksikacijski programi i drugi suludi pristupi samo doprinose neuspjehu i zapravo mogu povećati izglede vraćanja više težine nego što je izgubljeno, ako su osobe uopće smršavjele", zaključila je dijetetičarka Samantha Heller.

Ako želite istopiti kilograme, stručnjaci savjetuju pet manjih obroka dnevno, puno tjelesne aktivnosti, strpljenja i plan akcije.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!