Tajna mršavljenja: jedite pet puta na dan!

mrsavljenje, traka za mjerenje

Kako biste uopće započeli s procesom mršavljenja, bitno je shvatiti zašto ste uopće preteški.

U većini slučajeva, odgovor će biti zato što ne možete prestati jesti ili zbog vrsta namirnica koje konzumirate – koje su pune praznih kalorija, previše ugljikohidrata ili masti. Međutim, možda bi odgovor trebao biti sasvim drugačiji!

Prehrana koja sadrži malo kalorija može naštetiti tijelu jer ovakve namirnice usporavaju metabolizam, tj. tjelesni proces topljenja masti, te na taj način umanjujete izglede za mršavljenjem. Možda ćete u početku istopiti nekoliko kilograma, ali ovaj uspjeh će biti kratkog vijeka.

Pravi odgovor na pitanje zašto uopće vodimo bitku s kilogramima je taj što jedemo krive namirnice, a obroke ne znamo rasporediti na pravilan način. Zbog ubrzanog tempa života nemamo vremena sjesti za stol i izdvojiti pola sata za pravi obrok nekoliko puta na dan. Umjesto toga, izgladnjujemo se i jedva dočekamo ručak (koji je obično u vrijeme večere). Baš zato što smo izgladnjeli, u svega nekoliko minuta u sebe natrpamo svakakva čudesa koja ne mogu biti korisna za liniju.

Ako svoje obroke rasporedite u pet dnevnih obroka, stručnjaci tvrde da možete istopiti i do pet kilograma u dva tjedna. Nije poanta u količini hrane koju jedete, nego kako raspodjeljujete masnoće, kalorije i ugljikohidrate i u koje vrijeme. Ovo je jedina stvar na koju morate obratiti pozornost.

Hrana nas pokreće, a što manje hrane (kalorija) unesemo, izgladnjujemo se, a metabolizam ovo shvati kao poruku da se treba prilagoditi novonastaloj situaciji i trošiti manje kalorija. Tijelo funkcionira u intervalima od dva do tri sata, stoga bi trebali pojesti nešto svaka dva do tri sata. Prehrana bi trebala svakodnevno sadržavati voće i povrće, a ništa ne biste smjeli jesti dva do tri sata prije spavanja.

Također, svakog dana pijte šest do osam čaša vode, jer ćete tako potaknuti metabolizam za čak 40 posto i svakodnevno čistiti svoj organizam.

vodaZa većinu ljudi, osnovna jednadžba mršavljenja jest: manje kalorija = manji struk. Nemojte hranu doživljavati kao neprijatelja.

Ljudski mozak kontrolira otpuštanje hormona koji troše kalorije nakon svakog obroka. U krvotok se otpuštaju hormoni odgovorni za topljenje masnih naslaga i oni za njihovo skladištenje. Ključ ovih hormona je u vrsti hrane koju konzumiramo.

Sve što trebate napraviti jest rasporediti svoje obroke kroz cijeli dan – jesti u pravilnim intervalima i u pravo vrijeme. Rezultati će uskoro stići.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!