Blagdanska jela za zdravo srce

Shutterstock 538890802

Pripremite ove zdrave i ukusne blagdanske recepte i uživajte u zimskim radostima.

Božić nam je pred vratima, a to znači da polako planiramo što ćemo i kako pripremiti za svoju obitelj. U ovo si vrijeme često dopuštamo pojesti ono što inače ne bi trebali ili ne bi smijeli, no u blagdanskim se delicijama može uživati i na zdrav način. Za sve vas koji ste mislili da nećete moći okusiti Božić, rado ćemo vas razuvijeriti. Dana Mrvic, mag. nutricionistica iz savjetovališta Nutricionist d.o.o., napisala je nekoliko blagdanskih recepata za osobe sa srčanim problemima. Naglasila je kako za zdravo srce traži hranu ispunjenu bogatim vlaknima, antioksidansima i kvalitetnim mastima, poput povrća, sjemenka, orašastog i svježeg povrća. Također, proteine treba unositi ribom i nemasnim mesom – poput puretine.

- Osobe sa srčanim problemima trebaju paziti na unos soli, zasićenih životinjskih masnoća i šećera. Hrana koja bi bila nepoželjna su suhomesnati proizvodi kao što je kulen, slanina i pršut. Također masni pikantni sirevi, masno crveno meso, francuska salata, slastice i druga hrana na bazi bijelog brašna i šećera, industrijski sokovi, kuhano vino i žestoka alkoholna pića. - istaknula je Mrvic.

Povrtna krem juha s prosom

Sastojci:

  • pileća juha/temeljac 
  • proso - 50 g
  • krumpir - 1 veći ili 2 manja
  • mrkva - 1 srednja
  • poriluk - 1 manji ili pola većeg
  • luk crveni - 1 manji komad
  • celer korijen - oko 50 g
  • maslinovo ulje - 1 žlica
  • peršin list
  • sol
  • papar

Priprema:

Nasjeckati povrće. U loncu zagrijati ulje, dodati nasjeckani luk i poriluk i popržiti ih kratko da omekšaju, a pritom pripazite da ne izgori. Uliti juhu, odnosno temeljac, i dodati ostale sastojke osim graška i prosa. Dobro začiniti sa svježim i suhim začinskim biljem. Ne dodavajte gotove mješavine koje sadrže sol i aditive kao ni kocke za juhu. Kada je povrće kuhano sve smiksajte u krem juhu, pa dodajte proso i skuhajte ga do kraja. Gotovu juhu nemojte dosoljavati.

 

Pečena puretina s povrćem i batatom

Sastojci:

  • pureći zabatak - oko 1 kg
  • prokulice - 200 g
  • batat - 300 g
  • brokula - 200 g
  • mrkva - 250 g
  • maslinovo ulje
  • sol
  • papar
  • senf
  • ružmarin

Priprema:

Meso premažite sa senfom i maslinovim ulje, utrljajte sol, papar i ružmarin. Ostavite da odstoji 2 sata na sobnoj temperaturi. Meso pecite s kožom, a poslužite ga bez kože. Pecite meso u zagrijanoj pećnici na 250 stupnjeva uz podlijevanje vodom ili temeljcem. Nakon 1,5 h dodajte narezano očišćeno i narezano povrće koje ste pomiješali sa malo maslinovog ulja i suhim začinskim biljem. Pokrijte sve sa alu folijom da ne pregori. Pečenje je gotovo kada povrće omekša i meso je pečeno do kosti.

Blagdanska salata s porilukom

Sastojci:

  • zelena salata - 1 manja glavica
  • kupus bijeli - 150 g
  • poriluk - 1 manji
  • slanutak kuhani - 100 g
  • jaja kuhana - 2 komada
  • sjemenke sezama - 10 g
  • sjemenke suncokreta - 10 g
  • maslinovo ulje - 1 žlica
  • laneno ulje - 1 žlica
  • jogurt tekući - 1 dcl

Priprema:

Slanutak potopite preko noći. Vodu od namakanja bacite i skuhajte slanutak u slanoj vodi. Kuhani slanutak procijedite i ostavite da se malo ohladi. Skuhajte jaja, očistite ih i narežite. Zelenu salatu operite, očistite i dobro je posušite. Kupus naribajte, a poriluk nasjeckajte. Pomiješajte povrće, slanutak i sjemenke. Začinite sa maslinovim, lanenim uljem i paprom. Salatu prelijte s jogurtom u koji možete umiješati začinsko bilje. Po vrhu rasporedite kuhana jaja.

Odresci od lososa sa povrćem „u škartocu“

Sastojci:

  • odrezak od lososa - 150 g
  • krumpir - 1 manji
  • mrkva - 1 srednja
  • bob - 70 g
  • masline crne - 4 komada
  • maslinovo ulje - 1 žlica
  • sezam - 10 g
  • ružmarin
  • timjan
  • papar

Priprema:

Krumpir i mrkvu narezati na veće komade. Povrće skuhati na pola. Izrezati veći komad papira za pečenje i na njega staviti odrezak lososa i oko njega rasporediti povrće, zaliti sve sa 2 žlice tekućine u kojoj se kuhalo povrće, 1 žlicom maslinovog ulja i posuti začinima i sezamom. Papir preklopite kao bi se sve peklo u vlastitom soku. Peći na 190 stupnjeva oko 15 min.

Zobeni keksi

Satojci:

  • kokosovo ulje 80 g
  • maslinovo ulje 40 g
  • med - 2 pune žlice
  • stevija - 3 žlice
  • jaje - 1 komad
  • brašno integralno 90 g
  • zobene pahuljice 140 g
  • kukuruzni škrob 1 žlica
  • tamna čokolada 100 g
  • cimet 1 žlica
  • sol pola žličice
  • aroma vanilije

Priprema:

U zdjeli izmiješati kokosovo i maslinovo ulje sa medom i stevijom. Polako dodati jaje. Dodati brašno, sol, kukuruzni škrob, aromu vanilije i cimet. Sve pomiješati u smjesu. Na kraju ručno umiješati komadiće čokolade (sjeckane) i zobene pahuljice. Smjesu ostaviti u hladnjaku da malo odstoji. Rasporediti smjesu na papir za pečenje kao keksiće. Peći u zagrijanoj pećnici na 190 stupnjeva 10-15 minuta.

Kako bi se smanjio rizik od srčanih problema potrebno je jesti namirnice poput naranče i orašastih plodova na dnevnoj bazi, a znate li koje su još zdrave navike koje osiguravaju zdravo srce?

Foto: Shutterstock

G. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!