Budite zdravi bez previše truda - malim koracima prevenirajte bolesti

doktor, nutricionist, hrana, zdrava hrana

Kako biste vodili zdrav život, ne morate sve navike mijenjati odjednom. Svako veliko putovanje započinje malim korakom!

“Da sve pojednostavimo – moramo jesti zdravo, spavati dovoljno i kretati se!“, ističe dr. Julia Nordgren iz Kalifornije.

Fokusirajte se na male promijene, sagradite čvrsti temelj za zdrav život.

Napravite par zaokreta u prehrani

Kada želite poboljšati prehranu, ne morate se usmjeriti samo na određene namirnice, pa su tako i kalorične nagrade jednom tjedno dozvoljene. Ipak, vaš bi se meni trebao sastojati od:

  • Povrća
  • Voća
  • Žitarica
  • Mliječnih proizvoda bez masnoća
  • Bijelog meso, riba, jaja, grahorica i orašastih plodova

Promijenite i navike kada su u pitanju „grickalice“

  • Uzmite mrkvu umjesto čipsa
  • Umjesto čokolade navečer pojedite jabuku ili maslac od kikirikija
  • Umjesto sokova napravite sami smoothie od voća ili jednostavno uzmite vodu

Kada jedete, neka na tanjuru bude više povrća od mesa, savjetuje Nordgren. Više boja na tanjuru znači više minerala, vitamina i antioksidanata.

Zašto ste stalno gladni? Osim dijabetesa i lijekova, postoji još nekoliko nevjerojatnih razloga

Pronađite tjelovježbu za sebe

Najvažnije je da tjelovježba pređe u naviku, a ona će utjecati na zdravlje cijelog tijela, a čak je dobra i za vaš seksualni život. Ako vam rast mišića nije cilj, onda hodajte najmanje 150 minuta u tjednu. Plešite, upišite se na karate ili nabavite psa za zabavnije šetnje.

Kad planirate promjenu navike pripazite koliko veliku i radikalnu promjenu zamišljate. Možda premali cilj ne predstavlja veliki izazov no svakako je bolji od onog pred kojim ćete posustati. 15 minuta jutarnje gimnastike koju radite svakodnevno donosi veću dobrobit od planiranih 45 minuta koje se nikad ne dogode.

Ne koristite mobitel u spavaćoj sobi

“Manjak sna će sigurno utjecati na loše raspoloženje, a kroz dugi period može biti uzrok debljanju, bolestima srca i razvoju dijabetesa“, smatra Nordgren. Odraslima je potrebno oko 8 sati sna, a ako to nikako ne postižete morate pronaći rješenje.

Slijedite 12 jednostavnih koraka i značajno smanjite rizik od raka

Osim duljine sna, ne zaboravite i na kvalitetu – maknite telefon iz sobe jer plavo svjetlo sa svih aparata potiče budnost.

Usporite i budite prisutni

Istrenirani smo već da stalno moramo gledati na telefon, odmah odgovarati na mailove, zahtjeva šefa ili partnera.

Ovaj ubrzani ritam prije svega negativno utječe na psihičko zdravlje koje je usko povezano i s fizičkim. Odaberite par minuta u danu samo za sebe, kad možete u miru sjesti i ne raditi ništa. Fokusirajte se na disanje i svoje tijelo. Prisutnost u trenutku će smanjiti stres, spriječiti razvoj bolesti te ublažiti anksioznost i depresiju.

Ne zaboravite na podršku okoline

Ako se osjećate loše, razgovarajte s osobom kojoj je do vas stalo.

A što kada je teško?

Kako bi stvorili nove navike i kako bi one postale navika, potrebno ga je ponavljati. Koliko dugo to ovisi o tome koliko je novo ponašanje zahtjevno i kakva je vaša osobnost. Prema nekim studijama prosječno zahtjevna navika koju usvaja prosječna osoba treba 8-12 tjedana da se usvoji kao normalna automatska radnja.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!