Istegnuli ste mišić? Izbjegavajte tablete protiv bolova i naučite kako si pomoći

upala misica, Shutterstock 302910218

Vježbanjem ili zbog velikih fizičkih napora nastaju mikroskopska oštećenja na mišićima.

Oštećenja na mišićima osjećaju se kao bolnost sljedeći dan nakon vježbi koje mnogi ljudi vežu za dobar i intenzivan trening. Tijelo samo obnavlja te male ozljede u odmoru nakon treninga pod uvjetom da unosite dovoljno nutrijenata. Ako vježbate s mišićnim disbalansom, previše istegnete mišić ili pretjerate s opterećenjem riskirate ozljedu istegnuća mišića.

Simptomi istegnuća mišića su bol, oticanje, slabost i nemogućnost njegova korištenja. Mišići u području natkoljenice, potkoljenice, prepona, leđa i ramena su najčešće pogođeni.

Istegnuća se po intenzitetu dijele na tri kategorije:

1. Stupanj – blaga, mišić je istegnut bez oštećenja mišićnih ili tetivnih vlakna

2. Stupanj - umjerena, s djelomičnim oštećenjem vlakna

3. Stupanj – puknuće hvatišta tetive (u ovom slučaju nastaje i potreba za operativnim liječenjem)

Kako razlikovati zamor mišića nakon vježbanja od istegnuća?

Bol će biti oštra, intenzivna i lokalizirana na dijelu mišića u slučaju istegnuća. Mjesto ozljede bit će osjetljivo na dodir te se može napipati zadebljanje u odnosu na ostatak vlakana.

Voda u koljenu: Zašto dolazi do nakupljanja i kako taj problem riješiti?

Kako liječiti istegnuti mišić?

Elevacija, kompresija i hlađenje zahvaćenog područja se preporuča što je prije moguće. Pozicija ozlijeđenog mišića treba biti iznad razine srca, a hladne obloge stavljajte više puta u danu u svrhu smanjenja rizika od krvarenja mišića. Za kompresiju se mogu upotrebljavati neoprenski steznici, trake, zavoji i kompresijska odjeća za istiskivanje viška krvi iz područja, uz davanje potpore mišiću za ubrzavanje oporavka.

Izbjegavajte tablete protiv bolova jer mogu remetiti prirodne procese oporavka mišića od oštećenja. Pripazite na pojavljivanje modrica koje mogu biti znak da je došlo do ozbiljnije ozljede. Modrice nastaju kad se iz rane na mišiću krvari u tijelo. Ponekad zbog dubine ozljede treba nekoliko dana da krv doteče do površine kože. U toj situaciji obratite se doktoru.

Potražite pomoć stručnjaka ako osjetite ozbiljnije simptome unutar tjedan dana od nastanka ozljede, te ako se stanje ne popravlja. U slučaju potpune rupture treba reagirati što prije jer moguća potrebna operacija ima ograničeni vremenski period za uspješnost.

Nemojte nikako istezati mišić ili opterećivati odmah nakon istegnuća. Riskirate povećanje oštećenja ako prerano krenete s takvim aktivnostima. Odmorite se od vježbanja i probajte što manje opterećivati zahvaćeni dio tijela. Tijelu treba vremena da se oporavi, a najviše se regenerira odmorom. Ovisno o težini istegnuća izbjegavajte opterećenja nekoliko dana do nekoliko tjedana ili mjeseci. Na povratku treniranju krenite umjereno s vježbama s vlastitom težinom i bez naglih pokreta.

Prijelom stopala: Što morate znati o ovoj ozljedi i kako se poslije vratiti na trening?

Potrebno je svakako otkriti uzrok istegnuća mišića, jer ako nije bilo udarca ili pada, ozljeda je nastala kao posljedica mišićnog disbalansa kojeg treba riješiti. Primjer mišićnog disbalansa je ozljeda mišića stražnje strane natkoljenice zbog slabosti mišića stražnjice kod trkača. U tom slučaju treba promijeniti način treninga mišića u dijelu tijela zahvaćenog ozljedom.

Obratite se kineziterapeutu, kineziologu ili fizikalnom terapeutu kako bi naučili pravilno koristiti vaše tijelo za sigurno vraćanje pune snage u najkraćem roku.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!