Istina ili mit? Ovo je 7 najčešćih zabluda o visokom tlaku

visoki tlak

Ukoliko je vama ili nekome u vašoj obitelji dijagnosticiran visoki krvni tlak, važno je da znate razlikovati činjenice od mitova o ovom čestom i ozbiljnom zdravstvenom stanju.

Povišen krvni tlak je glavni faktor rizika za nastanak kardiovaskularnih bolesti a od njega pati od 30 do 40 posto opće populacije. Evo koje su najčešće zablude kad je u pitanju ovo ozbiljno zdravstveno stanje.

Simptomi visokog tlaka - zbunjujući su i neodređeni, evo što liječnik savjetuje!

1. Visoki tlak ne predstavlja mi problem jer se dobro osjećam

Istina je da ne možete „osjetiti“ visoki tlak, čak i onda kad on tiho i podmuklo čini čini štetu vašem organizmu i povisuje rizik od srčanog i moždanog udara, oštećenja bubrega i drugih ozbiljnih zdravstvenih tegoba koje se razvijaju ako ne liječite visoki tlak.

2. Visoki tlak neizostavan je dio procesa starenja

Točna je tvrdnja da rizik od povišenog tlaka raste s godinama, ali on nije rezultat procesa starenja. Visoki tlak je ozbiljno stanje koje zahtijeva stalni nadzor i liječenje.

Muči vas visoki tlak? Borovnice ga mogu sniziti baš kao i lijekovi, tvrde znanstvenici

3. Kad sam počeo uzimati lijekove za tlak on se normalizirao, dakle lijekovi mi više nisu potrebni

Ovo je jedna od najčešćih pogrešnih pretpostavki od kojih ljudi s visokim tlakom polaze. Oni će uzimati lijekove dovoljno dugo da se tlak normalizira, ali ne toliko dugo da ostane pod kontrolom. Visoki krvni tlak je kronično stanje koje treba doživotno nadzirati, liječiti i redovito kontrolirati kod liječnika.

4. Kad jednom dobijem visoki tlak tu više pomoći nema

Visoki tlak stanje je na koje možemo utjecati i promjenama u životnim navikama: zdravom prehranom, reguliranjem tjelesne težine te laganom tjelesnom aktivnošću poput hodanja i naravno – lijekovima.

Povišen krvni tlak tijekom noći i rano ujutro može biti znak za uzbunu. Evo zašto biste trebali odmah reagirati

5. Ako promijenim prehranu i počnem vježbati riješit ću se visokog tlaka

Mnogi ljudi uspjeli su spustiti tlak regulacijom tjelesne težine, zdravom prehranom i tjelovježbom. Međutim, to ne znači da jednom kad uspijete dovesti vrijednosti u normalu možete prestati sa zdravim životnim navikama, a još je važnije da ne smijete prestati kontrolirati tlak unatoč tome što su neko vrijeme vrijednosti bile uredne.

6. Izbacim li sol iz prehrane tlak će mi se normalizirati

Izbacivanje soli iz prehrane dobar je prvi korak, ali to nije dovoljno. Liječnici preporučuju pacijentima s povišenim krvnim tlakom ciljanu prehranu koja pomaže u snižavanju visokog tlaka.

Prijeti vam hipertenzija? Neobični načini koji će vam pomoći sniziti krvni tlak

7. Osobe koje redovito vježbaju i zdravo se hrane ne moraju brinuti o visokom tlaku

Neki ljudi imaju jake genetske predispozicije za razvoj visokog tlaka i unatoč dobroj formi i zdravoj prehrani mogu imati visoki tlak. Loše životne navike nisu uvijek uzrok visokom tlaku.

Čak 50 posto oboljelih ne zna da imaju visoki tlak

M. R. S.

Foto: Shutterstock

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!