Kako magnezij utječe na tjelesnu aktivnost

Shutterstock 393853459

Dolaskom toplijeg vremena i početkom proljeća ljudsko tijelo budi se iz zimskog sna. Kretanja u prirodi pratimo i mi – sve više vremena provodimo na otvorenom uz aktivnosti poput: šetnje, planinarenja, vožnje bicikla i sportskih aktivnosti.

Naši mišići sve se više aktiviraju i tijelo se privikava na sve češće pokrete i veće napore. Mineral koji je tijelu neophodan za mišićne kontrakcije je MAGNEZIJ.

Magnezij i mi

Magnezij svrstavamo u mineral koji je vrlo važan u ljudskom metabolizmu. U organizmu se nalazi najvećim dijelom u kostima i zubima (daje čvrstoću caklini), a u manjem postotku u mekim tkivima i tjelesnim tekućinama unutar stanica gdje aktivira nekolicinu enzima te time sudjeluje u mnogim procesima izmjene tvari, stvaranju nukleinskih kiselina, zgrušavanju krvi itd.

Osim za rad mišića magnezij doprinosi i normalnom funkcioniranju živčanog i mišićnog sustava, doprinosi smanjenju umora i iscrpljenosti te doprinosi normalnom metabolizmu stvaranja energije.

Dnevni unos magnezija

U današnje vrijeme, zbog užurbanog načina života i loših prehrambenih navika, dnevni unos magnezija je prenizak. Većina ljudi konzumira oko 100 mg magnezija dnevno, dok približna potrebna količina za odrasle iznosi od 350 - 375 mg dnevno. Osim loše prehrane i povećani fizički napor, primjerice kod sportaša (trkači, biciklisti, triatlonci) ali i kod nas koji smo tokom toplih dana uključeni u veće tjelesne aktivnosti, može dovesti do bržeg gubitka magnezija. Kako primjetimo nedostatak magnezija u tijelu? Ovo su neke od karakteristika:

  • poremećaji živčanog sustava – nervoza i drhtanje
  • grčevi u mišićima
  • napetost u mišićima
  • potištenost i loša koncentracija
  • poremećaji srčanog rada

Kada predvidimo da će naše tijelo imati veće napore prije samih simptoma nedostataka magnezija preporuča se magnezij kao dodatak unijeti dodatnom suplementacijom ili namirinicama bogatim magnezijem poput orašastih plodova - bademi, kikirikiji, orasi – I tamnozelenog povrća poput kelj, peršin, brokula, cvjetača.

Magnezij – ključan za oporavak mišića nakon napora

Magnezij potpomaže prirodnu regeneraciju mišića nakon treninga ili aktivnosti velikog tjelesnog napora, smanjuje grčeve u mišićima, te osigurava da se u stanicama nalazi dovoljna količina kisika kako bi se spriječio proces proizvodnje mliječne kiseline (koja uzrokuje bol i osjećaj isrcpljenosti).

Suplemente s magnezijem možemo pronaći u različitim oblicima, od kapsula, šumećih tableta, pa sve do prahova, gelova i uljnih otopina za primjenu preko kože. Magnezij u prahu za izradu otopina za oralnu primjenu preporuča se u obliku magnezijevog klorida, koji se ujedno može koristiti i za izradu kupki za opuštanje mišića, dok u obliku kapsula i tableta, najpogodniji je magnezij u obliku citrata.

Posebna preporuka

Preporuča se da osobe koje uzimaju puno lijekova prije primjene magnezija posavjetuju sa svojim ljekarnikom zbog potencijalnih interakcija. Ujedno osobe koje boluju od bolesti bubrega i/ili jetre magnezij smiju uzimati samo uz liječnički nadzor.

Magnezij je ključan antistresor za naše tijelo te nam je potreban svakodnevno. Uz dostatnu upotrebu suplementacije upale mišića, umor i grčenje mišića neće vam više zadavati muke i odmaknuti vas od sportskih aktivnosti u prirodi ili šetnje na otvorenom.

Neka vaše proljeće bude aktivno i zdravo!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!