Onkolozi otkrili što rade, a što u širokom krugu izbjegavaju kako bi se zaštitili od raka

Shutterstock 351039992liječnik

Pametno je slušati savjete stručnjaka.

Donosimo savjete o očuvanju zdravlja od ljudi kod kojih ne želite ići na pregled, a to su onkolozi.

Idite na preglede

„Jako sam oprezna i uvijek idem na preventivne preglede“, izjavila je dr. Amy Tiersten, onkolog. Kasna dijagnoza može dovesti do rane smrti zbog karcinoma, a preglede koje ona savjetuje su:

  • Kolonoskopija
  • Papa test
  • Mamografija

Cijepite se protiv HPV-a

10 godina nakon što je napravljeno cjepivo protiv HPV-a, stvari se mijenjaju i sve više ljudi pristupa cijepljenju. Preporuka stručnjaka je da se cijepe dječaci i djevojčice stari od 11-12 godina.

Ne preskačite tjelovježbu

Vježbajte svaki dan, napominje dr. Kathryn Schmiz. "Mi onkolozi svaki dan trčimo ili hodamo kako bi prevenirali rak. Pokušavam vježbati svaki dan 30 minuta kako bi ostala u formi. Svi znamo da će redovita tjelovježba spriječiti rak u mnogim situacijama, a ako izgubite i samo nekoliko kilograma, činite veliku stvar za zdravlje“, dodala je.

Ovo je preporuka o cijepljenju za preko 200.000 Hrvata koji su preboljeli koronavirus - imali simptome ili ne!

Čovjek je društveno biće

"Prepoznajte tko vas voli i pustite ga u svoj život“, naglašava dr. Don Dizon, šef onkologije na sveučilištu Brown. Bilo da se radi o partneru, djeci, prijatelju ili crkvi, te su veze vrlo važne za dobro zdravlje, a socijalna izolacija je povezana s većim šansama za razvoj teških bolesti.

Izbjegavajte crveno meso

Onkologinja Allison Baxley neke stvari nikada ne bi napravila kako bi zaštitila zdravlje.
"S obzirom na moj svakodnevni rad, jako sam svjesna poveznice između raka crijeva i konzumacije crvenog mesa. Jedem ga vrlo malo, a još rjeđe ću pojesti procesuirano crveno meso“, istaknula je.

Jedite više povrća i voća

Naša prehrana uvelike utječe na naše zdravlje a i prevenciju nastanka raka, podsjeća dr. Terry Wahls, autor knjige The Wahls Protocol series. Za što bolju zaštitu ona će paziti da u danu unese 9 malih porcija biljnih namirnica: 3 porcije povrća, 3 porcije namirnica sa sumporom poput kupusa, luka ili gljiva, 3 porcije bobičastog voća.

Pregledavajte dojke

Dr. LaShyra  Nolen smatra kako često dozvoljavamo da naše tijelo bolje od nas poznaje netko drugi, a to se mora promijeniti ako želimo rak otkriti u najranijoj fazi stoga savjetuje da dojke pregledavate sami, ali i kod liječnika, posebno ako ste napipali kvržicu kojoj tamo nije mjesto.

Manje alkohola

Profesor i onkolog, dr.  Wafik El-Deiry ističe kako je važno znati da je većina malignih oboljenja lako sprječava, a jedna od njegovih mjera prevencije je smanjen unos alkohola koji je povezan s razvojem raka grla, jetre, crijeva, dojki i ostalih.

I vas muči nesanica? Stručnjaci za spavanje otkrili 6 trikova koji su njima pomogli

Pazite na tjelesnu težinu

Onkolog Jeffrey Meyerhardt ulaže trud kako bi održao zdravu tjelesnu težinu, a stalno će pacijentima isticati kako je pretilost povezana s razvojem raka, uključujući i rak crijeva jajnika i gušterače.

Uživajte u suncu

„Pazim da unesem puno vitamina D“, ističe dr. Kevin Dawravoo, onkolog te dodaje kako su brojne studije pokazale da je ovaj nutrijent jaka zaštita od nastanak raka. Nedostaje li vam ovog vitamina u organizmu vrlo lako možete provjeriti u krvi kod liječnika. Najbolji izvor vitamina D je sunce, a i određene namirnice poput ribe.

Ne zaboravite na kvalitetan san

Većina ljudi ne spava dovoljno, a kvalitetan san je vrlo jak oblik zaštite zdravlja.

Opustite se

Dr. Monisha Bhanote, svakodnevno meditira i smatra kako ta navika može umanjiti posljedice stresa kojeg doživimo. Opuštanju se morate posvetiti barem 5 minuta u danu što je puno značajnije od povremenog opuštanja. Kontrola stresa je važna za prevenciju kroničnih bolesti koje mogu uzrokovati nastanak raka. Stres će oslabiti imunološki sustav i tako onemogućiti organizmu da se bori protiv bolesti.

Obitelj na prvom mjestu

Dr. Timothy S. Pardee, onkolog, vjeruje kako je iznimno važno održavati dobre obiteljske odnose koji mogu utjecati na poboljšanje zdravlja i umanjiti osjećaj stresa.
Prema jednoj studiji, osobe koje žive u velikim obiteljima imaju puno bolju zaštitu od raka.

Ne izbjegavajte kofein

„Svaki dan popijem par šalica zelenog čaja ili kave“, izjavio je dr. William W. Li. Nakon 20 godina istraživanja, smatra da postoje dobri dokazi koji ističu kako kofein organizmu čini dobro. Svaki od ovih napitaka sadrži različite vrste polifenola, a upravo oni pomažu u borbi protiv raka.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!