Promjene u menopauzi povećavaju rizik od srčanih bolesti

menopauza-zena-1-bol-glavobolja-depresija-stari1

Uz menopauzu se obično vežu simptomi poput iznenadnih navala vrućine, hormonalnih promjena, te promjena raspoloženja. No što je sa srčanim bolestima? Studije su pokazale kako se rizik od srčanog udara kod žene, povećava u vrijeme menopauze – oko 50-e godine.

StSrceručnjaci naglašavaju kako je razumijevanje rizičnih faktora važan prvi korak, te uvjeravaju žene kako postoje načini za minimiziranje rizika.  

"Mnoge žene mlađe od  50 godina još nisu prošle kroz menopauzu, te u krvi imaju visoke razine hormona estrogena koji štiti srce. No, nakon menopauze, razina estrogena u ženskom tijelu značajno opada te može doći do većeg rizika od kardiovaskularnih oboljenja", objašnjava doktorica Vera Rigolin, sa Centra za žensko kardiovaskularno zdravlje, Bluhm kardiovaskularnog instituta.

Debljanje je također važan rizičan čimbenik za srčana oboljenja nakon menopauze. Održavanje zdrave težine tada je često problem jer se tijelo suočava s promjenama razine hormona. Dodatna težina može pridonijeti fizičkoj neaktivnosti, visokom krvnom tlaku, dijabetesu i povišenom kolesterolu – sve su to rizični faktori koji mogu uzrokovati srčani i moždani udar.  

Prepoznavanje srčane bolesti kod žene može biti teško. Mnoge žene su nesvjesne činjenice kako simptomi bolesti mogu biti drugačiji nego kod muškarca. Iako žene često osjećaju nelagodu u prsima, uglavnom se javljaju suptilniji simptomi, poput umora, mučnine, kratkoće daha, boli u čeljusti, te općenitog osjećaja nelagode u području prsnog koša i trbuha.

Tlak"Kod nekih žena može nastati začepljenje najmanjih krvnih žila koje čine dio mikrovaskularne cirkulacije. Ovakva se, pak, začepljenja ne vide na angiogramu", kaže Rigolin.  "U tim slučajevima često se koristi magnetskarezonanca (MRI) u kombinaciji s lijekovima, kako bi se vidio protok krvi u najmanjim krvnim stanicama, kada drugi standardni testovi ne daju potrebne odgovore".

Ženske osobe, posebice one koje su u menpoauzi, rizik od srčanih oboljenja mogu smanjiti usvajanjem zdravih životnih navika.  

"Svakako prestanite pušiti, te imajte na umu kako je i pasivno pušenje štetno. Jedite puno voća i povrća, te vježbajte barem tri puta tjedno kako biste održali zdravu tjelesnu težinu", savjetuje Rigolin.

Također je preporučljivo barem jednom godišnje posjetiti svog liječnika, te obaviti provjeru razine tlaka, šećera i kolesterola.  

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!