Kada je kava opasna za vaš struk?

kava kofein

Koliko kave dnevno pijete? Više ili manje od pet šalica? Ako je odgovor više, pripazite! Nova studija potvrdila je kako klorogenična kiselina, jedan od sastojaka kave, može dovesti do debljanja i veće otpornosti na inzulin.

Pet ili više šalica kave dnevno može voditi suvišnim kilogramima i povećanom riziku od dijabetesa, upozoravaju stručnjaci, i to na temelju rezultata dobivenih novim istraživanjem. Dok su prethodne studije otkrile kako kava u umjerenim količinama snižava rizik od dijabetesa tipa 2 i doprinosi gubitku kilograma, novo istraživanje pokazalo je kako previše kave djeluje upravo suprotno.

Australski stručnjaci potvrdili su da pretjerana konzumacija klorogenične kiseline, polifenola iz kave, može spriječiti gubitak kilograma i povećati otpornost na inzulin. 

Tijekom istraživanja, objavljenog u časopisu Journal of Agricultural and Food Chemistry, utjecaj klorogenične kiseline, u različitim dozama, testiran je na pretilim miševima. Kod miševa koji su primili količinu koja odgovara pet do šest šalica kave, primijećeno je zadržavanje masnih stanica. Pretili miševi pokazali su i veću intoleranciju na glukozu, stanje koje prethodi dijabetesu te povećanu otpornost na inzulin.

"Prethodne studije pokazale su kako konzumacija kave snižava rizik od razvoja dijabetesa tipa 2, a ovaj učinak se odnosi i na kavu bez kofeina. To znači da za pozitivan učinak nije zaslužan kofein", rekao je autor studije, profesor Kevin Croftsa sveučilišta Western Australia. 

"S tim na umu, proučavali smo učinke polifenola, odnosno konkretnije, učinak klorogenične kiseline koja se nalazi u kavi, ali i čaju i nekim vrstama voća, uključujući šljive. Ova je kiselina od ranije poznata po zdravstvenim učincima, poput povećane osjetljivosti na inzulin i snižavanje visokog tlaka te redukciji masnih stanica", izjavio je Crofts.  

"No, naša je studija pokazala kako klorogenična kiselina u većim količinama, odnosno pet do šest šalica kave dnevno - može imati suprotan i negativan učinak na zdravlje", dodaje.

Čini se kako učinci na zdravlje, ipak ovise o količini popijene kave – umjeren unos kave, odnosno tri do četiri šalice napitka, snizit će rizik od razvoja nekih bolesti, poput kardiovaskularnih bolesti i dijabetesa tipa 2, dok veće količine popijene kave štetno djeluju na zdravlje.

 

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!