Kako pomoću nutrijenata poboljšati sluh

Gluhoća, sluh, shutterstock

Vjerojatno ste upoznati s time da određene namirnice poboljšavaju vid i zdravlje očiju, no jeste li znali da postoje i one koje čine dobro vašim ušima i sluhu? Ako ste primijetili da slabije čujete, možda biste trebali razmisliti o promjeni načina prehrane.

Postoji velika mogućnost da disbalans nutritivnih vrijednosti u organizmu dovede do gubitka sluha. Gubitak sluha koji se veže za starenje ne javlja se zbog neke mehaničke disfunkcije u uhu, nego, uslijed dugogodišnje izloženosti buci, kao prirodan proces starenja. Dobra vijest je da se gubitak sluha povezan sa starenjem može odgoditi. Odnosno, jednako kao što možemo raditi na poboljšanju svoga vida, tako se možemo pozabaviti i unapređenjem svoga sluha. 

Nutrijenti koji su dobri za vaš sluh

Karotenoidi, osobito astaksantin i vitamin A

Dokazana je korelacija između količine vitamina A u organizmu i našega sluha, osobito kod žena.

Korištenje vitamina A za vrijeme trudnoće, osobito u ranom stadiju, može spriječiti moguće malformacije unutarnjega uha i kasnije sluha kod djeteta.

Vitamin A pomaže kod regeneraciji slušnih stanica kod sisavaca i zbog toga najmanji rizik od gubitka sluha imaju oni ljudi koji imaju najveći udio vitamina A u krvi.

Folna kiselina

Folna kiselina može pomoći kod tinitusa. Naime, folna kiselina smanjuje udio homocistina u organizmu čija je povišena razina povezana s nizom bolesti, najčešće kardiovaskularnim. Folnu kiselinu možete naći i u namirnicama poput brokula, šparoga, špinata, graha i sl.

Cink

Iznenadni gubitak sluha jedna je od većih misterija otorinolaringologije. Moguće je da je on posljedica virusnih infekcija ili, pak, napada autoimunosti. Pomoć pri liječenju ovoga stanja dokazano ima cink.

Cink zbog svojih antioksidacijskih i antiupalnih svojstava štiti od oksidativnoga stresa unutar pužnice zbog čega se olakšava tretiranje iznenadnoga gubitka sluha.

Osim cinka, magnezij također povoljno djeluje kod ovoga i sličnih stanja.

Svi navedeni nutrijenti djeluju tako da štite od oksidativnoga stresa unutar pužnice, štite od raznih infekcija uha, poboljšavaju protok krvi i time umanjuju mogućnost oštećenja pužnice povezanog s vaskularnim sustavom.

Foto: Shutterstock

J. R.

Pročitajte i koje su namirnice dobre za vaš vid!

 Prati nas na Viber Public Chatu!