300 razloga za magnezij

Zena, priroda, sreca, trava

Malo je reći da je magnezij životno važan – sudjeluje u više od 300 biokemijskih procesa u ljudskom organizmu.

Potreban je za normalan rad srca, mišića i živaca, pridonosi zdravlju imunološkog sustava, čuva čvrstoću kostiju i zubi (oko 60 posto magnezija u ljudskom tijelu nalazi se u kostima). Iznimno je bitan za oslobađanje energije u brojnim metaboličkim procesima, pridonosi ravnoteži vode i elektrolita, poboljšava probavu... Prozvan je antistresnim mineralom jer pomaže smanjenju fizičke i psihičke iscrpljenosti.

Namirnice bogate magnezijem

Tijelo ne može samo proizvesti magnezij, pa ga valja svakodnevno unositi hranom. Dobri su izvori magnezija zeleno lisnato povrće (osobito špinat), mahunarke (grah, soja), orašasti plodovi (npr. badem, orah, kikiriki), cjelovite žitarice (npr. zob), suncokretove sjemenke, kakao, banana, riba...

U prehrani je poželjna i prirodna mineralna voda bogata magnezijem, dok je njegov "neprijatelj" alkohol koji sprečava apsorpciju magnezija. Prekomjeran unos šećera i kofeina također "potkrada" magnezij u organizmu.

Simptomi manjka magnezija

Najčešći su simptomi nedostatka magnezija umor, iscrpljenost i osjećaj slabosti te grčevi i bolovi u mišićima. Manjak magnezija može se pojaviti zbog nepravilne prehrane i dijete, povećanog fizičkog i psihičkog stresa, alkoholizma, pušenja, upalnih bolesti crijeva, dijabetesa, bolesti štitnjače te zbog uzimanja nekih lijekova (npr. diuretici, antibiotici, laksativi).

Povećane potrebe za magnezijem imaju i mladi u razvoju, starije osobe, trudnice i dojilje, sportaši te općenito svi koji su izloženi kroničnom stresu. Magnezij pomaže i kod PMS-a i bolnih mjesečnica.

I.V. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!