Spriječite rak – žustrom šetnjom

obitelj sretna setnja

Prevencija malignih bolesti ne mora biti složena. Ponekad se radi o malim i jednostavnim koracima. Točnije, njih 12000.

Hodanje je najprirodnija i najzdravija tjelesna aktivnost. Osim što ćete tijelo napuniti energijom, ojačati mišiće, poboljšati ravnotežu i skinuti suvišne kilograme, žustrim koracima možete i spriječiti nastanak raka!

Samo 45 minuta umjerenog vježbanja svakog dana može smanjiti broj slučajeva raka crijeva i dojke za čak 12 posto, savjetuju znanstvenici Svjetske zaklade za istraživanje raka. Ova dobrotvorna zaklada u Velikoj Britaniji zagovara tjelovježbu kao učinkovito oružje sprječavanja malignih bolesti jer podaci pokazuju kako je s ovom činjenicom upoznata samo jedna trećina stanovništva.

Ne samo da umjerenom tjelovježbom možete umanjiti svoj rizik razvijanja malignih bolesti, nego možete utjecati ina zdravlje svog srca, ali ina općenito tjelesno zdravlje. No, vježbanje ne mora podrazumijevati svakodnevno znojenje u teretani.

Osim žustre šetnje, računaju se i druge aktivnosti poput vožnje bicikla, plivanja laganim tempom, plesanja, vrtlarenja, pa čak i izvršavanja kućanskih poslova – usisavanje i pranje podova ili prozora savršeno će razgibati vaše tijelo, savjetuje dr. Rachel Thompson iz Zaklade.

"Sada postoje jaki dokazi da je tjelesna aktivnost važna za prevenciju raka. Čak i relativno umjereno povećanje u razini aktivnosti može spriječiti tisuće slučajeve raka svake godine. Ove brojke također pokazuju kako ne morate ići u teretanu za dobrobiti tjelovježbe. Možete smanjiti svoj rizik razvijanja raka ako uvedete male promjene. Počnite hodati iz hobija ili se pješke uputite do dućana umjesto autobusom ili autom.", smatra dr. Thompson.

Tjelesna aktivnost također ima preventivni učinak jer osobe koje su redovito aktivne nisu sklone pretilosti te više paze na svoju prehranu.

Istraživanje provedeno u Australiji, Kanadi, Francuskoj i Švedskoj pokazalo je da za dobre rezultate svakodnevno treba napraviti oko 12000 koraka. Ovisno o spolu i životnoj dobi osobe, taj broj može varirati: žene od 18 do 40 godina trebaju napraviti 12000 koraka, one od 40 do 50 godina 11000, a one od 50 do 60 tek 10000.

Muškarcima od 18 do 50 godina potrebno je isto 12000 koraka, a starijima od 50 godina preporuča se 11000 koraka dnevno. Djevojčice također razlikuju od dječaka, jer je njima potrebno 12000 koraka, a dječacima 15000 dnevno.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!