Umorni ste i iscrpljeni? Možda se radi o nedostatku željeza u organizmu

umoran mlada djevojka, Shutterstock 225404101

Nedostatak željeza u krvi, koji je esencijalan nutrijent, čest je slučaj kod mladih žena koje ga zaboravljaju konzumirati za dobro zdravlje.

Gotovo polovica djevojaka od 11 do 18 godine pati od manjka željeza u krvi.

Željezo je jedan od elemenata koji je neophodan za rad organizama. Nalazi se u hemoglobinu i zbog svojih kemijskih svojstava na sebe veže kisik koji se na taj način prenosi tijelom.

Nedavna je studija pokazala kako polovica djevojaka u dobi od 11-18 godine te više od četvrtine odraslih žena pate od manjka energije i umora, a sve to zbog nedovoljnog uzimanja ovog nutirjenta.

Možemo zaključiti da je bez željeza naš život nemoguć. Iako nam je na prvi pogled nezamislivo da o jednom metalu koji gradi unutrašnjost Zemlje ovisi naš život, vidimo da je ono neophodno za glavne životne funkcije. Njegova smanjena količina u tijelu može imati velike posljedice na ljudski život, pa je s toga važno redovito provjeravati njegovu koncentraciju u tijelu i unositi ga putem namirnica u naše tijelo.

Simptomi manjka željeza

Svakako je važno primijetiti i prepoznati simptome manjka željeza u krvi, a ovo su neki od njih

  • blijeda boja kože
  • vrtoglavica
  • pospanost
  • slabost
  • umor
  • gubitak apetita

U kojim namirnicama pronaći željezo?

Zdravi ili bolesni, željezo je važno konzumirati svakodnevno, a preporučena dnevna količina unosa željeza je 10 do 15 mg.

Namirnice bogate željezom:

  • cikla
  • crveno meso
  • kupinovo vino
  • sušeno začinsko bilje
  • sjemenke buće, bundeve i sezama
  • rajčice
  • špinat i zeleno lisnato povrće
  • sušene marelice
  • grah
  • leća
  • tofu
  • grožđice

A. A. 

Foto: Shutterstock

Ovo je 10 najzdravijih namirnica na planeti!!!

 Prati nas na Viber Public Chatu!