Pripremite svoje zglobove i mišiće za skijašku sezonu i zimske aktivnosti

bolni zglob, Shutterstock 192038459

Znate li koji mineral je ključan za jačanje zglobova, mišića i kostiju pa tako i neizostavan suputnik u ovo vrijeme zimskih aktivnosti?

Već s početkom posljednjeg mjeseca u godini – prosinca, padom temperatura, dolaskom prvih snježnih pahuljica te približavanjem zimskim praznicima i božićnim blagdanima započinju planiranja zimskih aktivnosti. Mnogi se pripremaju svoje godišnje odmore provesti aktivno – odlaskom na klizanje, skijanje, sanjkanje ili pak u šetnju šumom na svježi zimski zrak.

Skijanje, ali i ostale zimske aktivnosti snažno aktiviraju veliki broj mišićnih skupina te opterećuju zglobove. Upravo zbog toga postoji velik rizik od ozljeda ako nespremni dočekate zimu i zimske radosti.

Magnezij

Govoreći o pripremi zglobova i mišića ključno je spomenuti jedan mineral – magnezij. Magnezij je otkriven davne 1808. godine. Ime je dobio po grčkom gradu Magnesia jer su u njegovoj blizini bila velika nalazišta magnezijeva karbonata. Kasnija istraživanja su pokazala da je magnezij za čovjeka životno važan mineral jer sudjeluje u aktivaciji više od 300 enzima koji osiguravaju nesmetan tijek brojnih metaboličkih procesa te je potreban za normalan rad srca, mišića i živaca. S obzirom na to da ga tijelo ne može samo sintetizirati, valja ga svakodnevno unositi hranom. Zeleno lisnato povrće poput kupusa, kelja, brokule ili blitve je prirodno bogato magnezijem. Osim njega, magnezij sadrže i nerafinirane žitarice, dakle integralne namirnice.

I ako imate dijabetes možete uživati u hrani, evo kako!

Međutim, sastojci hrane poput fosfata, visokog udjela proteina i masti, stres i mnogi lijekovi smanjuju resorpciju magnezija te se preporučeni dnevni unos magnezija često ne može namiriti iz hrane. Stoga se preporučuje nadopunjavanje prehrane preparatima magnezija. Dnevne potrebe za magnezijem se kreću između 80-170mg (djeca) do 300-400mg (mlade, odrasle osobe i trudnice).

Potrebe su povećane u slučaju trajnog stresa, jednolične prehrane, bavljenja sportom, tijekom trudnoće i dojenja, tijekom rasta i razvoja. Glavni simptom nedostatka magnezija su grčevi u mišićima - koji se javljaju i kod potpuno zdravih osoba. Budući da čak oko 30% trudnica pati od grčeva u mišićima, preporučuje se redovito uzimanje magnezija od početka trudnoće.

Da bismo približili važnost upotrebe magnezija prilikom planiranja zimskih aktivnosti važno je napomenuti da su stvaranje i prijenos energije te sudjelovanje u mišićnoj kontrakciji jedne od najistaknutijih uloga magnezija u ljudskom tijelu. Magnezij je ključan za pretvorbu ATP-a (unutarstaničnog skladišta energije) u aktivnu formu (Mg-ATP) koja omogućava mišićnu kontrakciju. Također potpomaže prirodnu regeneraciju mišića nakon fizičkog napora, smanjuje grčeve u mišićima te osigurava da se u stanicama nalazi dovoljna količina kisika kako bi se spriječio proces proizvodnje mliječne kiseline (koja uzrokuje bol i osjećaj iscrpljenosti). Upravo iz prethodno navedenih razloga preporuča se nadopunjavanje prehrane preparatima magnezija, a osobito nakon treninga ili aktivnosti koje uključuju veliki fizički napor.

Kako voditi brigu o zglobovima?

Osim pripreme mišića, za nadolazeće snježne radosti, sanjkanje, skijanje, klizanje vrlo je važno voditi računa i o zglobovima – jer znamo koliko naši zglobovi pate na spomenutim tjelesnim aktivnostima. U očuvanju zdravlja kosti ključan je – kalcij! Visok unos kalcija nas štiti od bolesti poput osteoporoze i karijesa. Međutim, da bi se kalcij pravilno apsorbirao ključan je – magnezij! Magnezij je potreban za pretvorbu vitamina D u njegov aktivni oblik koji zatim potpomaže apsorpciju kalcija. Osim toga, magnezij stimulira hormon kalcitonin kojem je uloga smanjenje resorpcije kalcija iz kostiju.

Kao dodatak prehrani, magnezij se najčešće primjenjuje u obliku kapsula ili šumećih tableta i to najčešće u kombinaciji s nekim vitaminima (vitamin C, vitamini B skupine) jer magnezij treba biti vezan za neku drugu molekulu kako bi bio stabilan. Danas na tržištu postoji veliki broj različitih oblika magnezija, ali kad govorimo o pripremi mišića i zglobova za nadolazeće zimske aktivnosti od posebnog je značaja magnezijev klorid. Dva su načina primjene magnezijeva klorida: oralna i lokalna. Oralno, otopina kristala magnezijeva klorida i vode se najčešće pije ujutro na prazan želudac. Lokalno se ovaj oblik magnezija najčešće koristi kao dodatak kremama i gelovima koji se koriste u svrhu opuštanja mišića i sprječavanja grčeva.

Zašto su menstruacije bolne i kako si pomoći

Pogodan za oralnu i transdermalnu upotrebu Magnezijev klorid brz je i učinkovit preparat koji vaše tijelo priprema za povećane aktivnosti i sportske napore, ali isto tako i pomaže u opuštanju i oporavku mišića jer djeluje protuupalno. Krenite s pripremom već danas!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!