Pitanja našim doktorima mogu postaviti samo prijavljeni članovi Ordinacije.

Prijavi se. Nemaš korisnički račun? Učlani se.

Vi pitate, naši liječnici odgovaraju!
Problemi probavnog sustava

Gilbertov sindrom

Objavljeno: 08.02.2013.

Pozdrav, imate li kakav savjet oko Gilbertovog sindroma, kada se povećava bilirubin. Ja ga imam 69 a ne znam je li to u redu, a ima i više hemoglobina (za tri jedinice). Ima li netko nešto nadodati? Pozdrav!

Gilbertov sindrom nasljedni je poremećaj metabolizma bilirubina. Javlja se u oko  5 posto populacije. Najčešće se uoči žutica uzrokovana povišenom koncentracijom bilirubina u krvi. Povišenje bilirubina je često povezano sa stresom - gladovanje, fizički napor, zarazna bolest, neki lijekovi i sl.   

Uzrok hiperbilirubinemije je smanjena aktivnost jednog enzima u jetri koji prerađuje bilireubin. Na taj način bilirubin dolazi u formu koja je topiva u vodi i izlučuje se putem žuči u dvanaesnik.

Gilbertov sindrom je bezopasna pojava i nije bolest. Ne, ne zahtijeva liječenje.  

Povišenje hemoglobina za tri jedinice - nažalost, opet ponavljam - pojedine vrijednosti u nalazima ne mogu se interpretirati same za sebe već u cjelini s pacijentom i ostalim nalazima.

dr. Marino Kvarantan

Slična pitanja