Često koristite crveni luk? Njegov utjecaj na organizam je raznolik (i ne uvijek blagotvoran)

Luk

Sigurni smo da često jedete crveni luk a da pritom ne razmišljate o tome što čini vašem zdravlju

Ako ne možete odlučiti koji luk odabrati, donosimo nekoliko informacija koje bi vam mogle pomoći da donesete odluku. Iako će svaka varijanta donijeti nešto dobro i dodati malo magije obroku, crveni je luk pun specijalnih sastojaka. Bilo da ih kiselite ili samo dodate svježoj salati, crveni luk se može koristiti na puno načina.

Što se ustvari događa kada jedemo crveni luk?

Izdvojili smo nekoliko stvari, dobrih i loših, koje se odnose na konzumaciju luka. Evo što trebate znati prije nego ga narežete i poslužite.

Može potaknuti gastritis

Jeste li ikada osjetili da u jelu ima previše luka i odmah nakon osjetili da vam se kiselina iz želuca vraća u jednjak? Na žalost crveni luk može potaknuti ovu pojavu – kada se kiselina iz želuca vraća u jednjak i tako uzrokuje osjećaj pečenja. Ako inače imate problema s gastritisom, najpametnije bi bilo da izbjegavate ovu namirnicu u potpunosti. Uz luk, isto mogu uzrokovati i ljuta hrana, citrusno voće, alkohol i rajčica.

Možda ima antibakterijska svojstva

Dovoljno je dokaza koji ukazuju na to da luk ima antibakterijska svojstva, a neka istraživanja ukazuju kako ima moć boriti se protiv opasnih bakterija, što uključuje i E coli. Jedna je mala studija tako dokazala da jedna komponenta luka koja se naziva kvercetin može spriječiti razvoj bakterije Helikobakter pilori koja se povezuje s čirevima na želucu.

Može potaknuti simptome iritabilnog crijeva

Sindrom iritabilnog crijeva je poremećaj koji utječe na veliko crijevo, izaziva grčeve, bol u trbuhu, nadutost, plinove, proljev i zatvor. Prema istraživanju objavljenom u magazinu Journal of Family Medicine and Primary Care, luk je samo jedna od namirnica koja može potaknuti simptome. Češnjak i kava su također povezani s ovim simptomima.

Namirnice koje će vas spasiti nakon blagdanskog prejedanja, a nećete biti gladni

Mogu pomoći pri kontroli šećera u krvi

Redovitom konzumacijom crvenog luka možete pridonijeti kontroli šećera u krvi, a to je posebno važno za osobe koje imaju dijabetes tip 2. Samo male količine luka pojedene u danu mogu smanjiti razinu šećera u krvi za oko 40ml/dl nakon 4 sata, kod osoba koje imaju dijabetes tip 2.

Postoje i dokazi koji kažu kako kvercetin, sastojak koji se nalazi u luku, može uz stanice u tankom crijevu, štitnjači, i jetri sudjelovati u kontroli i regulaciji šećera u krvi.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!