Hrana i recepti

Hrana i recepti

Detoksikacijska dijeta

Detoksikacijska dijeta temelji se na konzumiranju sezonskih namirnica, a najbolje su one koje uspijevaju u vašem podneblju.

GrejpOsnovu prehrane detoksikacijske dijete čine voće i povrće. Prednost dajte jabukama,
kruškama i grejpu, jer obiluju pektinom. Također sadrže prehrambena vlakna
topljiva u vodi, koja pomažu kod snižavanja razine kolesterola u krvi. Također,
ako jedete namirnice bogate vlaknima duže ćete biti siti.  Grejp ima blago diuretičko djelovanje, pa se preporuča
osobama koje imaju problema sa zadržavanjem vode.

Količina voća koje smijete jesti tijekom ove dijete gotovo je neograničena. No,
trebate pripaziti na vremensku dimenziju –  voće nemojte jesti iza glavnog jela, već bar 2
sata nakon njega, i neka bude poseban obrok.

Jedite puno tamnozelenog lisnatog povrća, radića, maslačka i rikole, jer su
odličan izvor klorofila i drugih fitokemikalija koje višestruko pozitivno
utječu na zdravlje. Klorofil čisti krv i jetru, a antioksidansi se bore protiv štetnog
utjecaja slobodnih radikala.

CiklaNa jetru pozitivno djeluju i grašak, soja i grah jer obiluju aminokiselinom
argininom, koja pomaže u procesu detoksikacije amonijaka. Artičoke sadrže visoke
udjele tvari cinarina i inulina, te stimuliraju funkciju jetre i smanjuje razinu
masnoća i kolesterola u krvi.

Na jelovnik svakako uvrstite i korjenasto povrće poput hrena, celera, cikle,
mrkve, rotkvica, korabe
– ove namirnice od davnina su poznate kao moćni čistači
jetre, bubrega i krvi.

Kombinacija peršina i celera služi kao prirodni diuretik, a posebno je
učinkovita kod povišene razine mokraćne kiseline. Od žitarica se preporučuju ječam,
proso, heljda i raž
, a tijekom detoks-dijete trebali biste izbjegavati proizvode
od bijelog pšeničnog brašna.

Od mliječnih proizvoda birajte one manje masne, te konzumirajte što je manje
moguće crvenog mesa. Mlijeko nemojte piti nakon mesnog ili ribljeg obroka, već
ga kombinirajte s kruhom, zdravim kolačima i drugim žitaricama.

Cjelovite žitariceDetoksikacijska dijeta podrazumijeva i brigu o količini unesene hrane. Puno
ljudi ne osjeća refleks sitosti, već jedu dok ne osjete težinu u želucu, tromost
i mentalnu tupost.

Hrana bi nas trebala ispuniti novom energijom, a adekvatna količina ne bi
trebala prelaziti dvije trećine ispunjenog želuca.

I za kraj imajte na umu da niti jedna dijeta nije apsolutno dobra za vaše zdravlje.
Stoga, prije nego se posvetite “novom” režimu prehrane, potražite
savjet svog liječnika.

Ordinacija.hr

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo