Ovo je najgora navika kod pripremanja zobene kaše, ako vam je cilj izgubiti kilograme

Zobena kaša voće

Svi znamo da je doručak važan i da je zobena kaša odličan odabir, ali isto tako valja zapamtiti da moramo paziti kako kombiniramo namirnice.

Zobena kaša nije samo jedan od ukusnih domaćih obroka koje možete pripremiti već sa sobom donosi i nebrojeno puno zdravstvenih dobrobiti ako želite izgubiti višak kilograma. Ova je namirnica odličan izvor vlakana za koja je dobro poznato da potiču dobru probavu, zdravlje probavnog sustava i reguliraju apetiti, a to su svi važni faktori ako ste na dijeti.

Iako se radi o jako zdravoj namirnici, i njene se dobrobiti mogu poništiti ako zobenu kašu pripremate na krivi način i ne pazite što u nju stavljate. Ako pazite na zdravlje i na kilograme, evo što je u pitanju.

Prema riječima Laure Burak, nutricionistice i autorice uspješne knjige „Kako izgubiti kilograme uz pomoć smoothia“, najgore što možete napraviti kada pripremate zobenu kašu za doručak je ako joj ne dodate dovoljno proteina.

Ovih 5 namirnica uništava koncentraciju i slabi pamćenje - jedite ih što manje

"Zobena kaša je ugljikohidrat i sadrži malo ili ništa masnoća i proteina, pa se probavlja puno brže što može dovesti do promjenama u razini šećera u organizmu ali i prevelikom željom za hranom nakon što ste ovaj obrok pojeli – posebno ako ste mu dodali šećer ili bilo kakav slatki sirup“, dodaje Burak. Ističe i kako je rješenje za ovaj problem da uvijek uz zobenu kašu pazite i na unos proteina.

Možete dodati velike količine proteina zobenoj kaši tako da pripremite i jaja, običan proteinski prah, sir..., dodaje. Kada ovo učinite imat ćete kompletan obrok koji će stabilizirati šećer u krvi i spriječiti stalni osjećaj gladi.

Isto tako je važno da dovoljno proteina unosite i ako pokušavate izgubiti kilograme jer će vas zasititi na dulje vrijeme, a i manje čete željeti slatku hranu.

Zašto je dobro jesti proteine?

Osim što pridonose mršavljenju, utječu na mnoge aspekte zdravlja.

Proteini pozitivno djeluju na snižavanje kolesterola: Kardiovaskularne bolesti najčešći su uzročnik smrtnosti u svijetu. Visok kolesterol, posebno onaj kojeg nazivamo lošim (LDL) jedan je od faktora rizika od srčanih bolesti. Studije su potvrdile da unos proteina upravo ima veze sa snižavanjem razine LDL kolesterola.

Proteini su dobri za zdravlje kostiju: Sve vrste proteina, i biljni i životinjski, imaju značajan pozitivan utjecaj na zdravlje kostiju. Osobe koje unose više proteina prehranom održavaju bolju kvalitetu kostiju što je iznimno bitno u starijim godinama kada to znači i smanjen rizik od fraktura i osteoporoze.

Zašto osjećate umor nakon obroka? Evo nekoliko razloga

Proteini snižavaju krvni tlak: Visok krvni tlak je značajan faktor rizika za razvoj srčanih bolesti, infarkta i moždanog udara. Više je studija potvrdilo da je povećan unos proteina povezan sa snižavanjem krvnoga tlaka.

Proteini povećavaju mišićnu masu i snagu: Proteini su građevni materijal mišića. Stoga, logično je: prehrana bogata proteinima doprinosi izgradnji mišića. No, osim izgradnje, dovoljan unos proteina pomaže i u očuvanju postojeće mišićne mase.

Proteini ubrzavaju oporavak nakon ozljede: Više je studija potvrdilo da prehrana bogata proteinima doprinosi bržem i kvalitetnijem zacjeljivanju rana i ozljeda. No, to ne čudi kada znamo da su proteini građevni materijal tjelesnih tkiva i organa.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!