Noćna ste ptica? Onda imate i veći rizik od razvoja dijabetesa i bolesti srca

noc

Ako volite šetati kućom tijekom noći, onda ste noćna ptica, a kao takvi biste mogli biti skloni razvoju dijabetesa i bolesti srca.

Razlog bi mogao biti taj što vaše tijelo u tim trenucima ne troši masnoće za energije jednako dobro, stoji u novoj studiji objavljenoj u magazinu Experimental Physiology.

Tko se budi rano njegovo će se tijelo oslanjati na masnoću kao izvor energije i često su aktivniji tijekom dana, stoji u istraživanju. Osobe koje ostaju dugo budne možda neće potrošiti toliko energije, što znači da će se masnoće nakupljati na njihovom tijelu te povećati rizik od dijabetesa i bolesti srca.

“Ovo bi moglo pomoći stručnjacima kako bi razmislili o još jednom faktoru u ponašanju koji može doprinijeti riziku", navodi dr. Steven Malin, jedan od autora studije. 

Možete li stajati na jednoj nozi 10 sekundi? To bi moglo otkriti koliko ćete živjeti

“Noćne ptice imaju tako veći rizik od pretilosti i dijabetesa tipa 2 te kardiovaskularnih bolesti u usporedbi s ranoraniocima", pojašnjava. Malin i kolege su podijelili 51 pretilu odraslu osobu u skupinu onih koji ustaju rano ili onih koji ostaju kasno budni. Istraživači su promatrali sudionike i njihove navike tijekom tjedna kada je aktivnost u pitanju te su provjeravali njihova tijela kada su aktivni i kada izvode vježbe umjerene aktivnosti na traci za trčanje. 

Osobe koje rano ustaju su osjetljivije na inzulin te troše više masnoća kada je tijelo u odmoru ili tijekom vježbanja. S druge strane noćne ptice su manje osjetljivije na inzulin i troše više ugljikohidrata umjesto masnoća za energiju.  Nejasno je zašto se metabolizam razlikuje kod ovih skupina, ali jedan aspekt može biti neslaganje između prirodnog ciklusa u tijelu i vremena kada osoba ide u krevet i kada se budi. 

Ujutro se nikako ne možete razbuditi? Postoji nešto što vam može pomoći

Na primjer, noćne ptice mogu više voljeti u krevet otići kasno ali se i buditi rano radi odlaska na posao ili brige o djeci. Rezultati bi mogli imati utjecaj na ciklus spavanja i buđenja te mogu otkrivati i rizik za zdravlje kod osoba koje rade noćnu smjenu. 

Možete li promijeniti svoje navike spavanja?

Prema prošlogodišnjem istraživanju na genima koji utječu na unutarnji sat, možemo imao malo kontrole kada su u pitanju navike spavanja, no nikako jednostavno. Autori te studije navode da je teško promijeniti se i mijenjati navike, a potrebno je i puno strpljenja da usvojite nove. Ako želite ipak utjecati na promjene, krenite postepeno. Dobro je i znati da vaše navike u spavanju mogu mijenjati s godinama, pa ako ste danas noćne ptica možete očekivati da ćete kasnije u životu postati ona jutarnja.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!