Povratak klasičnih parfema

parfem

Jedna od većih strasti žena, uz torbice i cipele, su parfemi. Oni zadaju pečat prepoznatljivosti svakoj osobi koja ga nosi, podižu nam raspoloženje i omogućuju svakodnevno prisjećanje na neke lijepe trenutke koje smo iskusili. Parfemi su blic terapija!

Klasični mirisi ponovo su in, tvrde brojke koje se okreću u parfumerijama i drogerijama. Zbog kojeg su razloga određeni mirisi tako popularni i što je to u njima da nam se sviđa? Neke osobe mogu godinama koristiti samo jedan miris i biti vjerne jedino njemu. S druge strane, mnogi koriste nekoliko mirisa paralelno: odaberu parfem prema raspoloženju tog dana.

"Kad otkrijemo miris koji zaista volimo, u njemu će biti veliki broj sastojaka koji imaju pozitivne asocijacije zbog kojih se osjećamo dobro. Sam po sebi, parfem postaje miris koji ima pozitivne asocijacije te se zbog njega osjećamo sigurnima, osiguranima, sretnima i dobro", objasnio je specijalist za mirise Roja Dove.

Ovih je dana u poznatoj londonskoj robnoj kući Harrods otvorena izložba posvećena povijesti parfema, a u tom je povodu Daily Mail složio pregled 20 klasičnih mirisa koji su i dalje među najprodavanijima.

1.  Chanel No 5 - Chanel

Omiljeni miris glumice Marilyn Monroe i dalje je najprodavaniji parfem na svijetu. Za njega je zaslužna Coco Chanel, koja je 1921. godine prihvatila petu verziju predloženog mirisa. I tako je svjetski bestseler dobio svoje ime, No 5.

2. Shalimar – Guerlain

Inspiriran orijentalnom ljubavnom pričom o indijskom caru koji je upoznao svoju odabranicu u vrtovima Shalimara i za nju sagradio Taj Mahal, ovaj je miris 1925. godine izazvao pravu revoluciju. Egzotični miris jasmina, ruže i vanilije i danas je jednako primamljiv kao i prije 85 godina.

3. L`Air du Temps – Nina Ricci

Unatoč tome što je star 60 godina, svakih se pet sekundi diljem svijeta proda jedna bočica ovog mirisa.

4. Joy – Jean Patou

Jean Patou stvorio je ovaj parfem za svoju klijentelu koja nakon Velike depresije 1930. više nije mogla putovati u Pariz. S obzirom da su se koristili najdragocjeniji sastojci, dobio je naziv "najskuplji miris na svijetu". Ime Joy (Radost) značajno je odabrano kako bi se pobjeglo prisjećanju na stvarnost i turobnost velike gospodarske krize. Bočica ove radosti sadrži 10600 cvjetova jasmina i 336 svibanjskih ruža.

5. Poison – Christian Dior

Izrazito popularan u 80-ima, upečatljive ljubičaste bočice i otrovnog mirisa, Poison je sažeo tu eru. Tada je sve bilo veće, podređeno hedonizmu i uživanju. Ove je godine porasla prodaja Poisona za čak deset posto.

Ostatak pročitajte na stranici Daily Maila. Želimo čuti i vaše mišljenje: koji je vaš omiljeni miris?

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!