Kako pravilno plivati prsnom tehnikom?

prsno plivanje

Prsna tehnika je najsporija tehnika. Iako u rekreativnom plivanju ovom tehnikom plivaju pretežno žene, morate znati da je to vrlo naporna i komplicirana tehnika.

Kod prsne tehnike je važno napomenuti da noge i ruke rade naizmjenično, a ne istovremeno. K tome pokušajte nakon udarca nogama ostati mirni u vodoravnom položaju kako bi što duže klizili.

Prsnom tehnikom se plivalo u početcima plivanja i smatrala se "gospodskim" jer ne izaziva prskanje. Međutim, u natjecanju tog prskanja ima poprilično, a zbog velikog otpora razvile su se razne varijante prsnog plivanja. Uostalom, iz prsne tehnike razvila se i dupin tehnika.

Položaj tijela:

Tijekom plivanja tijelo zauzima različite položaje. U pravilu, bilo bi dobro klizati vodoravno na vodi kad god je to moguće. Međutim, kada pripremate noge za udarac morate malo spustiti tijelo da bi mogli savinuti noge i pripremiti ih za udarac. Tada se znatno povećava otpor. Ne zaboravite, voda je oko 773 puta gušća od zraka i pruža 10 – 15 puta veći otpor. Zbog toga je prsna tehnika najsporija.

Rad rukama:

Ruke izvode zaveslaj istovremeno savijenim rukama. Kod prsne tehnike zaveslaj rukama je kratak ali vrlo brz. Kada opružite ruke u vodi ispred tijela pokušajte polukružnim pokretom povući vodu prema natrag, prema unutra i podići tijelo. Taj zaveslaj je kratak i ne bi smio preći liniju kukova. Kada završite zaveslaj rukama dlanovi bi vam trebali biti ispod lica. Bolje je izvoditi nešto kraće zaveslaje nego predugačke jer pri povratku ruku gurate vodu prema naprijed i smanjujete brzinu. Ruke vratite kroz vodu prema naprijed, ali pripazite da stvaraju što manji otpor. U jednoj varijanti prsnog plivanja primijetit ćete da plivači djelomično prebacuju ruke kroz zrak da bi smanjili taj otpor.

Rad nogama:

Noge kod prsne tehnike imaju podjednaki utjecaj na brzinu plivanja kao i ruke. Kod početnika je taj utjecaj i veći. Za pravilan rad nogama potrebno je imati veliku fleksibilnost kukova, koljena i stopala. Noge zapravo guraju vodu polukružno prema natrag. Zbog toga stopala moraju biti otvorena prema van i moraju biti privučena potkoljenicama. Koljena se mogu širiti ali ne šire od stopala. 

Udarac nogama je polukružan. Na kraju udarca noge se sastavljaju, a stopala opružaju. U natjecanju će plivača diskvalificirati ako nogama ne radi istovremeno, simetrično i u istoj razini. Kod pripreme nogu za udarac, potkoljenice se savijaju kako bi mogle izvršiti udarac. Iz tog razloga morate spustiti cijelo tijelo prema dole ili spustiti natkoljenice duboko u vodu. I u jednom i u drugom slučaju izazvati ćete veliki otpor što će vas usporiti.

Disanje:

Disanje se kod prsne tehnike izvodi na svaki zaveslaj rukama. Kada ruke završavaju zaveslaj potiskuju tijelo prema gore i tada se izvodi udisaj. Kada ste izronili s glavom eksplozivno izdahnite sav zrak na usta i na nos, a zatim brzo udahnute na usta i vratiti glavu u vodu. Glavu zadržite mirnu u odnosu na tijelo. Plivač kod prsne tehnike ne smije roniti osim kod starta i okreta.

Plivanje prsnom tehnikom je vrlo zahtjevno. Prije svega morate uskladiti rad rukama i rad nogama, a ako želite plivati malo brže primijetit ćete da se vrlo brzo umarate.

 Prati nas na Viber Public Chatu!