Žena leži na podu! Okružena je krastavcima? Jedan spaja njenu ruku i usta?! I to bi trebalo biti provokativno? Lascivno? Ili možda prodati odjeću koju ta žena nosi?

Dragi moji
reklamni stručnjaci – jednostavno je glupo. I neukusno!

Svatko tko
se vozi zagrebačkim ulicama sigurno je gore opisanu sliku lako prepoznao kao
fotografiju s novih jumbo plakata jedne modne marke koje se po gradu pojavljuju
na najraznoraznijim mjestima. Osobno moram priznati da sam zbog te reklame
doslovno iskočila iz kože – i to nekoliko puta. Prvi put za volanom, vozeći
prema tom debilnom plakatu, kada mi se na prvi pogled pričinilo da je žena
okružena pijavicama (toliko o estetskoj dimenziji cijele priče). Naravno, kada
sam se dovezla bliže shvatila sam da je riječ o običnim krastavcima, ali tek to
je bio povod za novo živciranje. Na temu nemaštovitosti zatucanih kreativaca
koji u doba sveopće golotinje na javnom mjestu pokušavaju prodati tako
primitivan trik.

Lekciju da
seks i žensko tijelo danas prodaju doslovno sve davno sam naučila, ali uvjerena
sam da u 21. stoljeće imam pravo i na tom području očekivati malo kreativnosti
i da dečki (jasno je da ovaj plakat nije mogao biti rezultat rada ženskog mozga, jer ovo je reklama s
najočitijim muškim predznakom) promućkaju glavom prije upotrebe vlastitog
mozga. Ne inzistiram isključivo na (meni osobno dragim) travestijama poput
davne reklame za auto gume sa sloganom “Dodatna oprema” na kojoj zapravo nije
bila žena tako da se poruka mogla i najdoslovnije prihvatiti, ali zar zaista
danas netko misli da je podsjećanje na felacio provokacija?

Sigurna
sam da svatko od nas ima svoje omiljene reklame (kada se uspije spasiti od
količine kojima smo svakodnevno zatrpane), da u tom poslu ima odličnih
kreativaca koji nas znaju i iznenaditi, i nasmijati, i uvrijediti… Upravo to
im je i posao i cilj. Da u nama izazovu reakciju i tako zauvijek utisnu
proizvod o kojem se govori u kolektivu memoriju. No, svatko od nas ima i
reklame koje mu ”pile” živce. O ukusima ni u ovom slučaju ne treba
raspravljati, ali uvijek me iznenadi ljudske reakcije na reklame koje su svuda
oko nas. Tako sam neki dan čula novu teoriju zavjere, a sve zbog reklame u
kojoj cura i dečko imaju različite mobilne operatere. “Ma što to znači – on je
drugoj mreži?”, zamisli kakve sve to konotacije može imati…

I dok sam
ja u nevjerici treptala očima (između ostalog i zato jer znam kakvi su računi
za mobitele kada je on na drugoj mreži i u drugom gradu puna tri tjedna) i
stvarno ostala bez teksta sjetila sam se kako je trenutno mojoj mami najdraža
reklama ona ista zbog koje ja gasim televizor i da tu zapravo lijeka nema.

Ne mislim stoga ni
da ovih nekoliko redaka može promijeniti bilo što po pitanju količine smeća
kojem smo izloženi posvuda – od ceste do vlastitih poštanskih sandučića, TV i
radijskih aparata, ali me zanima kamo su nestala ona vremena kada su se slogani
i reklame sa “stojedinice” prepričavale danima. Nije to žal za dobrim starim
vremenima već istinska pobuna protiv ideje da baš svatko može biti PR (trenutno
sveta profesija u općoj društvenoj klimi u kojoj najbolje prosperiraju hvatači
i proizvođači magle) i reklamni stručnjak. Stvarno nema šanse! A bogami ni
logike! I zato je možda pravo pitanje: tko su ljudi koji prihvate reklamne
kampanje koje  vrijeđaju i ono malo
zdravog razuma koji nam je ostao. I zašto nikada nismo čuli da je nagrabusuio
netko tko je dozvolio da (u velikom broju jumbo kopija) zaživi cura koja, ne
baš dobro odjevena, sretno cucla krastavac.

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo