Zašto kardio vježbe ne pomažu ako vam je cilj gubitak kilograma?

vjezbanje, Shutterstock 468281372

Adventsko je vrijeme, malo smo si dopustili izlete u svim onim delicijama koje nas okružuju ali uz čvrsto obećanje da od Nove Godine krećemo ponovo u borbu sa masnim naslagama na našem tijelu.

Nadasve hvale vrijedna odluka za sve one koji okreću novu, zdravu stranicu u svom životu.

Koliko je vaše znanje o kvalitetnom vježbanju?

Ali, sada imamo jedan mali problem, a to je činjenica da većina rekreativaca (čak i onih koji poduže posjećuju teretane) zna vrlo malo o kvalitetnom vježbanju/transformacijskom procesu a o planiranju i programiranju treninga apsolutno NIŠTA! Da bi vam slikovito predočio, to je nešto kao da ja sada pomoću You Tubea idem sam sebi zamijeniti kočnice na novom Audiju A6. Možda će biti i onih koji će se na ove moje riječi nasmijati i ponoviti u sebi: ''….moš' mislit znanosti hodanja na traci i vježbanja na spravama!''; ali vjerovali ili ne Kineziologija je puno više od 15 minuta trčanja i tri seta po deset ponavljanja na nekoj spravi. Čak i ako potonju misao ostavio za neku drugu temu, većina rekreativaca se suočava sa slijedećim izazovima:

Overload informacija sa interneta, unutar koji ne mogu razlučiti one kvalitetne informacije od populističkih/nekvalitetnih; što zbog manjka iskustva a što zbog nepoznavanja Kineziologije i transformacijskih procesa

Neiskustvo u korištenju trenažera, a da ne pričam o slobodnim utezima, šipkama, girjama, saonicama i slično

Povišene masnoće u krvi - kako vježbanjem popraviti svoju krvnu sliku?

Apsolutno neznanje o programiranju i planiranju vlastitog transformacijskog procesa

Kada ovo sve zbrojimo, uopće ne čudi da se velika većima početnika ali i ostalih rekreativaca okreče prema cardio trenažerima (traka za trčanje, bicikl…..), jer se vode normalnom i zdravom logikom kalorijskog deficita. Isti nam kaže da ukoliko je unos manji od potrošnje mi gubimo kilograme i topimo mast. Točno da točnije ne može biti!

ALI…...

U ovoj cijeloj priči nismo spomenuli činjenicu da vi želite naučiti tijelo da samo troši više kalorija kroz dan, a to možete isključivo ubrzavanjem vlastitog bazalnog metabolizma. Za sve one koji se po prvi put susreću sa dotičnim izrazom; Bazalni metabolizam bi laički mogli opisati kao onu količinu energije koju naše tijelo troši na održavanje životno vitalnih funkcija (rad srca, mozga, održavanje krvnog tlaka i slično….).

Prava istina o vježbanju u trudnoći: što doista smijete, a što ne?

A kako isti možemo ubrzati?

Jednim manjim djelom, pravilnom i reguliranom prehranom (po tim ne podrazumijevam dijete ili razna izbacivanja namjernica) a velikim djelom povećanjem mišićne mase. I ovdje dolazimo do jednog od problema isključivog cardio treninga, a to je manjak mišićne mase! Istina je da ćete se vi donekle učvrstiti trčanjem ali nećete značajno povećati mišićnu masu a time i značajnije ubrzati metabolizam. S druge strane imamo i činjenicu da previše aerobnog treninga rezultira gubljenjem mišićne mase a to je jasno vidljivo kod profesionalnih maratonaca/ultra maratonaca.

Ako si date još malo truda pa pronjuškate istraživanja po internetu, naučit ćete da isključivi aerobni trening nije previše učinkovit u borbi sa masnim naslagama (zahtjeva dugi vremenski period za ikakvo ozbiljnije mršavljenje) te da debelo gubi bitku u odnosu na trening jakosti (koji troši kud i kamo više kalorija a uz to predstavlja osnovu izgradnje mišićne mase).

Također ne smijemo zaboraviti niti činjenicu da je intervalni trening mnogo korisniji, što za kalorijski deficit što za razvoj krvožilnih sposobnosti i plućnog kapaciteta. Kada sve ovo zbrojimo, zaista ne postoje razlozi zašto bi većinu svog vremena željeli provesti na cardio trenažerima, trčeći duge dionice i nadajući se da čete na taj način najbrže doći do željenog izgleda/forme. Sve ovo NE ZNAČI da se cardio ne bi trebao raditi, već samo da isti ne bi trebao okupirati većinu vašeg vremena. Razvoj aerobne ekstenzivne zone je prijeko potreban ukoliko se u kasnijim fazama trenažnog procesa želimo igrati sa intervalima (srednjeg i visokog intenziteta) ali isti mora biti pametno planiran i programiran kako bi se uklopio u razvoj i stvaranje onog glavnog – MIŠIĆNE MASE, što nam je na kraju jedini zalog za kvalitetno mršavljenja i oblikovanje tijela!

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!