Njega za fitness - zaštitite kožu od iritacija i štetnih mikroba

Vježbanje tjelovježba fitness trbuh ruke noge istezanje žena žene shutterstock 277230422

Kad je riječ o vježbanju u fitness centrima, u prvom planu uobičajeno su programi treninga, sportska oprema te savjeti o uzimanju tekućine, no iznimno je važna i higijena.

Premda tjelovježba blagotvorno potiče cirkulaciju i detoksikaciju te opskrbu kože kisikom i hranjivim tvarima, bez odgovarajuće njege može izazvati iritacije i upale.

Naime, znojenje isušuje kožu i pogoduje razvoju bakterija, a može doći i do začepljenja pora i nastanka prištića. Nužna je i higijena prostora jer preko kože dodirujemo različite površine i sprave za vježbanje koje su često onečišćene znojem, prljavštinom i štetnim mikroorganizmima.

Higijena na treningu

Dora Puljić, studentica Kineziološkog fakulteta u Zagrebu, članica stručnog trenerskog tima Biotreninga i voditeljica programa Boutique Fitness Facotoryja, savjetuje:

  • Na vježbanje moramo doći uredni i čisti - nitko ne voli neugodne mirise, strunjače s kapljicama znoja, sprave s tragovima ruku i pod uprljan tenisicama koje su nošene i izvan prostora za vježbanje.
  • Uzmite barem dva ručnika (jedan koji ćete koristiti za vježbanje, a drugi kojim ćete se obrisati nakon tuširanja).
  • Koristite li sprave, prebrišite dijelove s kojima ste izravno u doticaju (dijelovi na kojima sjedite ili koje obuhvaćate rukama).
  • U svlačionicama i tuševima nosite vodootpornu obuću, npr. čiste japanke ili natikače od gume, kako biste izbjegli zarazu gljivicama i drugim mikrobima.
  • Vježbajte u udobnoj i prozračnoj sportskoj odjeći od takozvanih dri-fit materijala koji upijaju znoj.
  • Skupite kosu pomoću gumica i ukosnica.
  • Redovito perite odjeću i ručnike koje koristite za vježbanje.

Fitness izazov - vježbe za top formu

Prije vježbanja

  • Istuširajte se.
  • Nanesite dezodorans (najbolje neutralni), ali izbjegavajte parfeme.
  • Uklonite šminku blagim sredstvom, npr. micelarnom otopinom. Vježbanje sa šminkom može izazvati iritacije kože i začepiti pore. Ne preporučuje se ni vodootporna šminka. Ako baš ne možete bez šminke, ograničite se na vodootpornu maskaru ili razmislite o trajnom make upu koji ne zahtijeva nanošenje klasične šminke.
  • Koristite osvježavajući sprej i/ili puder za stopala za zaštitu od znojenja i neugodnih mirisa.

  • Prije vježbanja dobrodošlo je sredstvo za dezinfekciju ruku.
  • Nemojte na kosu nanositi ulja, gelove i druge preparate za stiliziranje jer u kombinaciji sa znojenjem mogu iritirati kožu.

Poslije vježbanja

  • Što prije operite ruke, a potom i lice (opet ga možete očistiti micelarnom otopinom).
  • Istuširajte se. Birajte blage preparate za pranje.
  • Nakon vježbanja koža je “reaktivnija” pa joj je potrebna jednostavna, umirujuća njega. Nakon tuširanja (nemojte kožu trljati, nego je osušite laganim tapkanjem ručnikom) možete nanijeti hidratantnu kremu za lice i mlijeko za tijelo.

Kako vježbati ako ste imali infarkt, kirurški zahvat na srcu, anginu pektoris...

Izbjegavajte dodir s mikrobima

Dermatolozi savjetuju da tijekom vježbanja ne dodirujemo lice kako ne bismo prenijeli štetne mikroorganizme koje pokupimo rukama. Općenito treba paziti da se, koliko je moguće, nepokrivenim dijelovima kože ne dodiruju sprave i površine.

Zato se preporučuje da se površina za vježbanje dodatno prekrije ručnikom. I rukavice za vježbanje mogu poslužiti kao djelomična zaštita od izravnog kontakta s kontaminiranim spravama.

Uznojenu odjeću odmah treba skinuti nakon vježbanja, ne samo zbog neugodnog mirisa i moguće prehlade nego i zato što može izazvati bakterijske infekcije kože.  

Video: Nećete vjerovati što se Andrei Andrassy dogodilo u teretani!

I.V.

Foto: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!