3 navike koje su osnova vašeg zdravlja

zena-povrce-jede-lijepa-hrana-zdrava-vegetarijanstvo5

Imate jako puno obveza – posao, obitelj, prijatelji... - i jako malo vremena za vježbanje i zdrave navike? Briga za vlastito zdravlje obično pada u drugi plan sve dok se nešto ozbiljnije ne dogodi.

Velik broj ljudi ima ovakav stav.  No pitajte se ovo: koliko vremena vam oduzima zanemarivanje zdravlja? Koliko minuta ste proveli zureći u prazan ekran jer nemate energije za pokrenuti se? Koliko sati dnevno provedete u "zombi" stanju jer ste do ranih jutarnjih sati surfali internetom? Koliko vremena provedete kod liječnika jer ste često bolesni i ne znate zašto?

Evo što možete učiniti za svoje zdravlje svaki dan; ove male promjene neće vas ništa stajati, a vaše će vam zdravlje biti višestruko zahvalno!

1. Kvalitetan san odredite kao prioritet

Kvalitetan i dobar noćni san treba biti vaš prioritet. Nedostatak sna i isprekidan, loš san utjecat će na osjećaj gladi i hormone stresa pa ćete biti skloniji prejedanju masnom i kaloričnom hranom. Energija koju ovakva hrana pruža brzo nestaje, a vi ste umorniji i iscrpljeni.  

2. Kada birate hranu, birajte korisno i učinkovito

Biranje obroka koji će vas opskrbiti energijom najbolja je obrana protiv umora i čestih obolijevanja. Ako birate hranu koja je nutritivno bogata, znači da ćete trošiti i manje vremena na jedenje, a više na druge aktivnosti. Cjelovite žitarice, svježe voće i povrće i grahorice najbolji su prijatelji vašeg organizma. Stoga prvo birajte takvu hranu, umjesto one nakon koje ćete biti gladni već za sat vremena i u potrazi za novim obrocima.  

3. I kada ste najumorniji, odvojite 10 minuta za kratku šetnju

Naučite prepoznati kada vam je potreban kratak odmor. Bole vas leđa? Predugo gledate u ekran, bez da ste napravili konkretan posao? Osjećate mučninu u trbuhu? Jednom kada identificirate prirodni alarm vašeg tijela, počnite ga slušati. Minute kratkog odmora kada je on potreban vašem tijelu pomoći će vam da izbjegnete izgaranje i smanjite stres.  

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!