4 savjeta za jačanje imuniteta najmlađih

pranje-ruku-svinjska-gripa-higijena

Upala grla, infekcija uha ili želučana viroza... za mnoge ovako počinje školska sezona. Roditelji male djece poznaju ovaj scenarij predobro, no slične tegobe napadaju i učitelje, roditelje ili bilo koga tko pohađa školu.

Prije nego se virusi i bakterije krenu širiti, pripremite sebe i svoju djecu. Evo četiri savjeta za zaštitu imuniteta najmlađih, koji se, naravno, mogu primijeniti na cijelu obitelj!

1. Ponovite osnovna pravila higijene

Djeca su ponekad u tolikoj žurbi da zaborave, primjerice, oprati ruke. Podsjetite ih na važnost pranja ruku prije jele i svaki put nakon korištenja toaleta. Ipak, imajte na umu i kako nije korisno pretjerivati u pranju ruku jer tada ova mjera može imati negativan učinak na imunitet.

2. Dodajte borovnice u jutarnje žitarice

Radi se o jednostavnom potezu koji može značiti veliku razliku, stoga nemojte podcijeniti moć ove bobice. Borovnice su moćni antioksidans, a njihovo djelovanje na imunitet snažnije je od većine drugih vrsta voća i povrća.

3. Smanjite unos prerađenih ugljikohidrata i šećera

Kada se radi o jačanju prirodnog imuniteta, izbjegavanje negativnoga je jednako važno kao i dodavanje pozitivnoga. Prerađeni ugljikohidrati i šećeri hrane loše bakterije u crijevima i doprinose upalama. Stoga pripazite na i smanjite unos tjestenine, kruha, kolača i sokova.  

4. Krećite se i vježbajte - više

Potaknite djecu na sudjelovanje u timskim sportovima. Ako vaš mališan ipak nije za takvu vrstu aktivnosti, odvojite svaki dan određeno vrijeme i provedite ga u aktivnoj igri s djetetom. Naime, niz studija potvrdilo je kako vježbanje jača imunitet – primjerice, studija iz 2012. godine objavljena u časopisu British Journal of Sports Medicine pokazala je kako su djeca koja su u dobroj fizičkoj kondiciji manje sklona prehladama tijekom zimskih mjeseci.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!