5 savjeta za držanje stresa pod kontrolom

zena-stres-posao-tuga1

Stres je neizbježan dio života, no to ne znači da ćete si pomoći ignorirajući ga. Previše nagomilanog i potisnutog stresa može ozbiljno naštetiti psihičkom zdravlju.

Dobra vijest je da je u većini slučajeva stres možemo kontrolirati. Uz malo strpljenja i par korisnih savjeta, možete smanjiti razinu stresa, bilo da dolazi od obitelji ili sa radnog mjesta. Saznajte koji su to načini.

1. Slušajte glazbu

Ako ste preopterećeni stresnim danom, savjetujemo da uzmete pauzu i slušate opuštajuću klasičnu glazbu. Slušanje te vrste glazbe dokazano ima pozitivan utjecaj na mozak i tijelo, sniziti će povišeni tlak te smanjiti utjecaj kortizola, hormona povezanog uz stres.

Istraživanja objedinjena u časopisu Umjetnost i psihologija, dokazuju ljekovitost dobre glazbe. Gregorijanski pjev vrsta je vokalne muzike liturgijskog karaktera. Ovisno o tonalitetu, smatra se da uvelike smanjuje stres. Mi vam za opuštanje preporučamo nenadmašnog Mozarta!

2. Nazovite prijatelja

Kada se osjećate loše, najbolje je nazvati prijatelja! Dobri odnosi s prijateljima i voljenim osobama bitni su za bilo koji oblik zdravog života, pa tako i za rješavanje stresnih situacija. Razumijevanje i umirujući glas prijatelja , sve može staviti u pravu perspektivu.

3. Jedite ispravno

Razina stresa i pravilna ishrana su usko povezani. Na žalost, zbog prezaposlenosti često ne stignemo jesti pa spas tražimo u brzoj hrani. Pokušajte izbjeći takve situacije planirajući obroke unaprijed. Voće i povrće su uvijek dobar odabir, riba dokazano smanjuje stres.

4. Duboko dišite

Ovaj savjet vam možda zvuči kao klišej, ali vrijedi kada je u pitanju smirivanje. Za brzu, trominutnu vježbu disanja, sjedite uspravno na stolicu i položite dlanove na koljena. Udahnite i izdahnite duboko i polako. Plitko disanje uzrokuje stres, a duboko pomaže pri pročišćavanju misli.

5. Spavajte bolje

Svi znamo da stres utječe na gubitak sna. Loša je vijest, da nedostatak sna također uzrokuje stres. Ovaj začarani krug tjera mozak da "poludi" i situacija s vremenom postaje samo gora. Liječnici preporučuju sedam do osam sati sna na dan, neka to bude nešto što se ne zaboravlja. Isključite TV, ugasite svjetla i odspavajte svojih osam sati. Nespavanje bi moglo biti jedan od najvećih uzročnika stresa na listi.

Ako niste u situacije nazvati prijatelja ili se opustiti uz glazbu, najbolja stvar koju možete učiniti za sebe je- razgovor sa samim sobom. Pojasnite sebi zašto ste pod stresom , kako čete dovršiti zadatak i najvažnije od svega objasnite si da će na kraju, kao i uvijek, sve biti OK.

Ana Abrahamsberg

 Prati nas na Viber Public Chatu!